فارس- عضو کمیسیون عمران مجلس از اعطای مجوزی به دولت برای اعطای سهام به بنیاد مستضعفان در ازای تکمیل آزادراه تهران- شمال خبر داد. «محمد حسین مقیمی» گفت: در قانون بودجه سال جاری، مجلس به دولت اجازه داده است که ۵‌هزار‌میلیارد تومان از کل سهام کارخانه‌های خود را که قصد واگذاری دارد، در صورت اعلام آمادگی پیمانکاران خصوصی پروژه‌های عمرانی، به آنها واگذار کند. پیمانکاران هم در ازای مبلغی که باید برای دریافت این سهام پرداخت کنند، به اجرا یا تکمیل طرح‌های عمرانی بپردازند که آزاد‌راه تهران - شمال نیز شامل یکی از طرح‌های عمرانی قید شده در این مورد است.

مقیمی ادامه داد: بنیاد مستضعفان به عنوان شریک دولت در آزاد‌راه تهران - شمال، می‌تواند در ازای دریافت سهام کارخانجات دولتی، اقدام به تکمیل این آزاد‌راه کند بنابراین در راستای تسریع در پیشرفت این آزاد‌راه، می‌توان قسمتی از هزینه جاری پروژه مذکور را ‌تامین کرد.

«بنیاد» نیاید، «قرارگاه» می‌آید

وی در مورد ورود قرارگاه «خاتم‌الانبیاء» به پروژه آزاد‌راه تهران - شمال، خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارت راه و ترابری و بنیاد مستضعفان به عنوان شریک در این پروژه هستند و ورود بخش دیگری به این آزادراه تنها با اعلام انصراف بنیاد یا کنار گذاشتن این بخش، امکان‌پذیر است؛ در حال حاضر بنیاد می‌تواند با بخش‌های خصوصی قرارداد ببندد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء این آمادگی را دارد که به پروژه آزادراه تهران ـ شمال وارد شود، تصریح کرد: طی گزارش مدیرعامل قرارگاه خاتم به کمیسیون عمران، این نهاد اعلام آمادگی کرده بود که از این به بعد قصد دارد تنها در پروژه‌های بزرگ عمرانی مشارکت کند.