موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به منظور گسترش حرفه حسابداری اقدام به انتشار سه عنوان کتاب در این زمینه کرده است که در این جا به معرفی هر کدام می‌پردازیم.

حسابداری مالی با استفاده از نرم‌افزار پایاپای
نرم‌افزار پایاپای که حدود 10 سال قبل توسط مجتمع فنی تهران تهیه و در اختیار علاقه‌مندان گذاشته شد، در حال حاضر به عنوان کامل‌ترین و ساده‌ترین نرم‌افزار آموزش حسابداری در بیشتر مراکز علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ویرایش چهارم این نرم‌افزار علاوه بر سادگی و حفظ قابلیت‌های قبلی، اکنون می‌تواند در تمامی سیستم‌عامل‌های ویندوز به صورت منفرد یا تحت شبکه اجرا شده و قابلیت‌هایی نظیر تبادل اطلاعات با صفحه گسترده، برگزاری آزمون روی یک کامپیوتر یا تحت شبکه، فشرده‌سازی فایل‌های اطلاعاتی و ... را به کاربران عرضه کند و از این پس پایاپای شامل نرم‌افزار کنترل چک و حساب‌های بانکی نیز خواهد بود.
کتاب حاضر که با همت مهرداد اسماعیلی تالیف شده است، مشتمل بر دوازده فصل است ک عبارتند از: نظری اجمالی بر پایاپای، آشنایی با ماوس و اجزای رابط کاربر، نحوه نصب، اجرا و حذف پایاپای، شروع کار با پایاپای، منوی تعاریف سیستم، منوی سرفصل حساب‌ها، منوی تغذیه اطلاعات، منوی گزارش‌ها، منوی خدمات و پشتیبانی، صفحه گسترده، زبان برنامه‌نویسی الگور و پاسخ به مشکلات عمومی کاربران «حسابداری مالی با استفاده از پایاپای» در سه هزار نسخه همراه با یک CD منتشر شده است.

حسابداری صنعتی
«حسابداری صنعتی» عنوان کتاب دیگری است که توسط بهرام همتی تالیف شده است. مولف در این کتاب، مطالب حسابداری صنعتی 1 و 2 را در قالب خلاصه درس و پرسش‌های 4 گزینه‌‌ای به همراه پاسخ‌های تشریحی آن ارائه کرده است.
داوطلبان شرکت در‌ آزمون ورودی دوره‌های کاردانی به کارشناسی حسابداری و مدیریت می‌توانند از این کتاب به عنوان یک منبع مطالعاتی استفاده کنند. کتاب حاضر در ۱۰ فصل نگاشته شده است که عبارتند از: کلیات و مفاهیم حسابداری صنعتی، حسابداری مواد، دستمزد و سر بار، سیستم هزینه‌یابی سفارش کار، سیستم هزینه‌یابی مرحله‌ای، بودجه، هزینه‌یابی استاندارد، هزینه‌یابی محصولات مشترک و فرعی، هزینه‌یابی جذبی و هزینه‌یابی مستقیم، تجزیه و تحلیل هزینه حجم و سود و حسابداری پیمانکاری.
در نگارش این کتاب علاوه بر توجه به سرفصل‌های تعیین شده توسط ستاد انقلاب فرهنگی از سوالات آزمون‌های کاردانی به کارشناسی سال‌های گذشته استفاده و بر اساس موضوع، طبقه‌بندی و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شده است.

آموزش و سنجش اصول حسابداری
«آموزش و سنجش اصول حسابداری» عنوان کتابی است که توسط سید اسماعیل طاهری عضو انجمن حسابداران خبره ایران تالیف شده است.
این کتاب بر اساس کتاب‌های اصول حسابداری ۱ و ۲ رشته حسابداری بازرگانی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تهیه شده است.
مولف در این کتاب، هر مبحث را با ارائه خلاصه آن ارائه کرده و علاوه بر سنجش مرحله‌ای، در پایان کتاب، 7 دوره آزمون حسابداری به همراه پاسخ تشریحی آن آورده است.
در این کتاب، اصول و رویه‌های پذیرفته شده حسابداری بر اساس آخرین استانداردهای مدون و مربوط رعایت شده است.
مولف، مطالعه این کتاب را به فارغ‌التحصیلان مقاطع دیپلم و کاردانی رشته حسابداری برای شرکت‌ در آزمون‌های تکمیلی و ورود به بازار کار توصیه کرده است.
یادآور می‌شود این کتاب که با تیراژ سه‌هزار نسخه منتشر شده است مشتمل بر ۲۲ فصل است که از آن جمله می‌توان به صورت‌های مالی، انواع حساب‌ها، اسناد تجاری، محاسبه موجودی کالا در پایان دوره، تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی، خلاصه اصول حسابداری و آزمون‌ها اشاره کرد.
علاقه‌مندان برای تهیه کتاب‌های یاد شده می‌توانند از طریق تماس با انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران (7-22098446) اقدام کنند.