گروه بورس- نسترن فیروز: روز گذشته بازار فرابورس شاهد رقابت 4‌خریدار برای خرید بلوک 5‌درصدی سپرده‌‌گذاری مرکزی بود و تمامی نمادها روز کاری آرام و متعادلی را سپری کردند.

روز گذشته بلوک ۵میلیون سهمی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با قیمت پایه هر سهم ۲۷۲تومان در بازار سوم فرابورس عرضه شد که در نتیجه رقابت خریداران قیمت هر سهم این بلوک به ۲۹۱تومان رسید و ادامه رقابت به امروز موکول شد.
همچنین در همان ابتدا چهار متقاضی برای خرید این تعداد سهام با یکدیگر رقابت کردند. در همین حال در معاملات روز گذشته مرجان کار شاهد رشد 53‌صدم درصدی قیمت بود و به کار خود پایان داد، این در حالی است که نماد لیزینگ ایرانیان بدون تغییر قیمت به کار خود پایان داد. از سوی دیگر دو نماد بیمه دی و کویرتایر به ترتیب افت 35/1‌درصد و 42/1‌درصد قیمت را تجربه کردند. همچنین لیزینگ ایرانیان با حجم معاملات 5‌میلیون و 322هزار سهم و ارزش 9میلیارد و 692میلیون ریال به عنوان با ارزش‌ترین نماد شناخته شد. از سوی دیگر «کمرجان» با حجم معاملات 2‌هزار سهم به ارزش 7میلیون ریال رسید. همچنین نماد معاملاتی «پکویر» با ارزش معاملاتی معادل 40میلیون ریال و حجم 26‌هزار و 800سهم، به قیمت یک‌هزار و 526ریال معامله شد. این در حالی است که بیمه دی با ارزش معاملاتی معادل 6میلیارد و 794میلیون ریال توانست 2‌میلیون و 817هزار و 727سهم از حجم بازار را از آن خود کند. در پایان یاد‌‌آور می‌شود که حجم کل بازار OTC روز گذشته به 8میلیون و 168هزار و 464 سهم و ارزش کل به 16میلیارد و 533میلیون ریال رسید.