گروه بورس- کارتن ایران عملکرد 6 ماهه امسال را با 37‌درصد تحقق سود هر سهم و پوشش 30‌درصدی درآمد حاصل از فروش به بازار اعلام کرد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، عملکرد کارتن ایران تا پایان دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور ماه با کاهش ۲۴‌درصدی درآمد حاصل از فروش مواجه بود. به این ترتیب کارتن ایران مبلغ ۱۶۵‌میلیارد و ۶۱‌میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کرد که این مبلغ معادل ۳۰‌درصد بودجه شرکت را محقق کرده است. از سوی دیگر سود محقق شده هر سهم کارتن ایران تا پایان شهریور ماه مبلغ ۲۶۲‌ریال بود که این مبلغ نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۳‌درصد کاهش نشان می‌‌دهد. کارتن ایران درآمد هر سهم امسال را با ۶۰‌میلیارد و ۷۵۰‌میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۷۰۴‌ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد امسال کارتن ایران در مقایسه با عملکرد واقعی سال قبل به ترتیب فروش 36‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 40‌درصد افزایش، سود عملیاتی 6‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 3‌درصد کاهش نشان می‌‌دهد.
پیش‌بینی خالص درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال مالی ۸۸ کارتن ایران مبلغ ۸۲۷۹میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۱۳۶ ریال و معادل ۱۹‌درصد از کل سود) عمدتا شامل سود سهام دریافتی از شرکت حریر خوزستان و پتروشیمی آبادان است. همچنین پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه)های متفرقه کارتن ایران سال مالی ۸۸ به مبلغ ۷۵۲۱میلیون ریال (معادل ۱۸‌درصد از کل سود به ازای هر سهم مبلغ ۱۲۴ریال) عمدتا شامل سود سپرده‌های بانکی است. مطابق اطلاعات دریافتی، هیات مدیره شرکت در نظر دارد مبلغ ۵۶۳ریال جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند. لازم به ذکر است شرکت در اطلاعات قبلی عنوان کرده بود در نظر دارد مبلغ ۳۶‌میلیارد و ۵۶۶میلیون ریال (مبلغ ۶۰۲ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم به مجمع عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.