گروه بورس- مهدی حاجی‌وند: سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد سهام ۳۰ شرکت بورسی و ۱۴ شرکت غیربورسی را از طریق بورس و مزایده عرضه کند.

بنابراین اطلاعات، سازمان خصوصی‌سازی سهام خرد ۳۰ شرکت بورسی را از طریق بورس و به بالاترین قیمت‌های پیشنهادی به فروش برساند.

به این ترتیب لیست سازمان خصوصی‌سازی شامل ۴۴‌هزار و ۹۱۴‌سهم ایران‌تایر، ۲۲‌‌هزار و ۳۳‌سهم لاستیک رنا، ۳۰۳‌هزار و ۷۴۸‌ سهم گروه صنعتی بوتان، ۱۶‌هزار و ۲۹۴ سهم پارس الکتریک، سه‌هزار و ۱۵۸‌ سهم گروه بهمن، یک‌هزار و ۲۷۵ سهم پتروشیمی فارابی، ۱۱۸‌هزار و ۱۳۶ سهم ارج، یک‌میلیون و ۷۵‌هزار و ۴۴۶ سهم آذرآب، سه‌میلیون و ۲۸۲‌هزار و ۴۳۵ سهم ماشین‌سازی اراک، ۱۶‌هزار و ۹۲۶ سهم پشم شیشه ایران، پنج‌هزار و ۳۹۶ سهم شرکت شهد و چهار‌هزار و ۴۴ سهم صنعتی مهرآباد است. همچنین دیگر شرکت‌های بورسی که سازمان خصوصی‌سازی سهام خود را در آنها به فروش می‌‌رساند عبارتند از؛ تراکتورسازی ایران، سیمان کارون، نورد آلومینیوم، کمپرسورسازی تبریز، نورد و لوله اهواز، آزمایش، آریا الکترونیک ایران، کابل‌سازی ایران، مهندسی فیروزا، پارس قوطی، آونگان، صنایع فلزی، پمپ‌سازی ایران، لامیران، بسته‌بندی مشهد، پمپ پارس، جام جهان‌نما و صنایع مخابراتی راه دور ایران. سازمان خصوصی فروش سهام شرکت‌های بورسی را از تاریخ اول دی ماه و به بالاترین قیمت پیشنهادی در بورس آغاز خواهد کرد.

این در حالی است که در لیست شرکت‌های غیربورسی که سازمان خصوصی‌سازی قصد فروش آنها را دارد تعداد ۹‌هزار و ۵۵‌ سهم تهیه و تولید کالا و خدمات ساخت نیرو، ۲۳۶/۱۴‌درصد از شرکت نصب و تعمیرات نیروی خراسان، ۳۸۴‌هزار سهم تهران نیرو، ۳۰‌هزار و ۶۸۰ سهم تامین مواد معدنی صنایع فولاد، ۱۶۳/۹‌درصد از سهام شرکت توسعه منابع آب خاورمیانه، ۱۷۸‌هزار و ۴۷۶‌سهم از شرکت کشت و صنعت جوین، ۴‌هزار و ۲۸۴ سهم صنایع کاغذسازی نوظهور، سه‌هزار و ۹۷۸سهم شیشه ایمنی میرال، ۲۵۹‌هزار و ۳۸۸ سهم مهندسی تجهیزات برقی ایران، ۱۵۱‌هزار و ۹۹۸ سهم گسترش انفورماتیک و ۴۴۴۸/۹۷‌درصد از سهام مشعل‌سازی ایران به چشم می‌‌خورد.

سهام این شرکت‌ها از طریق مزایده و به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته می‌‌شود، پاکت‌های شرکت در مزایده راس ساعت ۱۴ روز دوم دی ماه در محل سازمان خصوصی‌سازی بازگشایی خواهد شد.

همچنین در آگهی دیگری، سازمان خصوصی‌سازی ۹/۹۹‌درصد از سهام شرکت زراعی تهران عاجکو را به ارزش پایه هر سهم ۶‌میلیون و ۷۱۵‌هزار و ۸۴۰‌ریال به صورت نقد و اقساط و به صورت مزایده عرضه خواهد کرد.

ارزش کل پایه سهام قابل‌واگذاری این شرکت مبلغ ۱۳‌میلیارد و ۴۱۸‌میلیون و ۲۴۸‌هزار و ۳۲۰‌سهم است. همچنین ۴۸‌درصد از سهام آب و برق کیش به قیمت پایه ۷۲۳‌میلیارد و ۱۵۵‌میلیون و ۲۹۴‌هزار و ۴۰۰ ریال به صورت نقد و اقساط را عرضه خواهد شد. ۰۲/۰درصد از شرکت مهندسی و اجرای طرح‌های کشاورزی با قیمت پایه ۵۰۰‌ریال نقد نیز در لیست واگذاری خصوصی‌سازی قرار دارد.

پاکت‌های شرکت در مزایده این سه شرکت نیز ساعت ۱۴‌ روز هشتم دی ماه در محل سازمان خصوصی‌سازی بازگشایی می‌‌شود.