حذف یک شرکت از متقاضیان پذیرش در بورس تهران

عکس: نگار متین‌نیا

گروه بورس - گزارش آخرین وضعیت شرکت‌های متقاضی پذیرش در بورس با حذف یک شرکت و انجام مراحل تکمیل مدارک سه شرکت منتشر شده است.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، با حذف شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیکی خاک از فهرست شرکت‌های متقاضی، تعداد شرکت‌هایی که پرونده آن‌ها و قسمت پذیرش بورس در حال بررسی است به ۲۲شرکت رسید.

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به دلیل عدم پیگیری موثر (از ابتدای سال ۸۸ تاکنون) از فهرست شرکت‌های در جریان پذیرش حذف شد. همچنین در مورد بیمه البرز بند مربوط به ارائه برنامه کسب‌و کار مصوب هیات‌مدیره شرکت برای سه سال مالی آتی از موارد در دست اقدام و تکمیل مدارک شرکت حذف شده است.

از سوی دیگر در موارد مطرح شده مورد نیاز برای بیمه دانا، موضوعاتی حذف و اطلاعات جدیدتری از شرکت خواسته شده است. براین اساس موارد مربوطه به تمدید قرارداد مشاور پذیرش، صورت‌های مالی حسابرسی شده ۶ماهه میان دوره‌ای منتهی به ۳۱شهریور ۸۷، صورت جلسه مجمع عمومی برای تصویب صورت‌های مالی سال ۸۶، رفع زیان انباشته، فهرست به روز رسانی شده دعاوی حقوقی، آخرین نامه مدیریت ارائه شده توسط حسابرسان مستقل از اقدامات مورد نیاز شرکت حذف شده است. همچنین تصویر آگهی‌های شرکت در روزنامه رسمی کشور، امیدنامه با تایید مدیرعامل در سه برگ شرکت، برنامه کسب‌و‌کار مصوب هیات‌مدیره برای سه سال آتی، اظهارنظر حسابرس در مورد مطلوب بودن سیستم اطلاعات حسابداری و کفایت سیستم کنترل‌های داخلی به موارد مربوط به کسری مدارک برای شرکت بیمه دانا اضافه شده است. در گزارش آخرین وضعیت شرکت‌های متقاضی پذیرش در بورس، خدمات مهندسی آب و خاک کشور، تصویر قراردادهای مهم، سوابق مالیاتی شرکت، گزارش اقدامات انجام شده در خصوص بندهای شرط حسابرس، آخرین نامه مدیریت ارائه شده توسط حسابرس مستقل و فهرست و مشخصات دارندگان اطلاعات نهایی از جمله مواردی است که به کسری مدارک مورد نیاز شرکت اضافه شده است. همچنین براساس این اطلاعات در اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل مدارک شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) یک بند با عنوان ارسال تصویر قراردادهای مهم شرکت اضافه شده است.