گروه بورس- درآمد حاصل از فروش سال ۸۷ شیمی دارویی داروپخش با ۵۰درصد افزایش مواجه شده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «دشیمی» پیش‌بینی کرد تا پایان سال‌مالی منتهی به اسفند ۸۷ از فروش انواع محصولات خود بیش از ۲۳۰میلیارد و ۶۷میلیون ریال درآمد کسب کند.

شیمی‌دارویی داروپخش درآمد هر سهم سال‌مالی ۸۷ را با ۳۵میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک هزار و ۳۰ریال پیش‌بینی کرده است. همچنین پیش‌بینی عملکرد «دشیمی» برای سال‌مالی ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۵۰درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۵۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۵۱درصد افزایش، سود پس از کسر مالیات ۳۹درصد افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را به شرح پیوست اعلام کرده است. براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ ۳۵میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۱۰۰۹ریال) را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال ۸۷ پیشنهاد کند.

هیات‌مدیره با توجه به انتقال دارایی‌های کارخانه سیما شیمی و در جهت تکمیل سالن شماره ۲ تولید کارخانه، پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۳۵میلیارد ریال به مبلغ ۵/۵۲میلیون ریال (معادل ۵۰درصد) از محل آورده نقدی یا مطالبات حال شده سهامداران را در دستور کار دارد.

شیمی‌دارویی داروپخش اعلام کرده است که طرح تولید مواد اولیه داروهای دامی (کارخانه سیماشیمی) با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ پنج میلیارد ریال (با ۳۰درصد پیشرفت کار، هزینه‌های انجام‌شده تاکنون مبلغ ۱۵۰۰میلیون ریال و تاریخ بهره‌برداری ۳۱/۰۶/۸۷) را در دست اجرا دارد.