گروه بورس - شرکت سایپا‌آذین سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۸ را ۴۴۷ریال خالص پیش‌بینی کرد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت فروش سال ۸۸ خود را ۹۶۸هزارو ۹۶۹میلیون ریال پیش‌بینی کرد که این رقم در مقایسه با سال قبل ۶درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت دلایل این کاهش را تغییر در ترکیب فروش محصولات و کاهش نرخ فروش صندلی زانتیا و پراید عنوان کرده است.

بهای تمام شده کالای فروش رفته شرکت نیز با ۷درصد کاهش نسبت به سال قبل معادل ۸۷۴هزارو ۶۳میلیون ریال پیش‌بینی شده که دلیل آن تغییر در ترکیب تولید محصولات و کاهش نرخ خرید مواد اولیه است.

بنابراین گزارش، هزینه‌های عمومی اداری و تشکیلاتی شرکت برای سال ۸۸ نسبت به سال قبل به دلیل افزایش دستمزد سالانه ۲۱درصد افزایش داشته و ۳۶میلیاردو ۲۷۷میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

همچنین سایر درآمدها (هزینه‌ها)ی عملیاتی شرکت نیز برای سال ۸۸ معادل ۱۰میلیاردو ۲۹میلیون ریال پیش‌بینی شده که از ۲۴۶درصد رشد نسبت به سال قبل برخوردار است. این افزایش در راستای افزایش نرخ نصب صندلی پراید و اعمال کارمزد مونتاژ صندلی و رودری ریو و حذف سود ایجاد شده است.

سود عملیاتی شرکت نیز با سه درصد افزایش نسبت به سال قبل ۶۸میلیاردو ۶۵۸میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

هزینه‌های مالی شرکت نیز با توجه به نرخ بهره بانکی و افزایش سقف تسهیلات ۱۵هزارو ۶۰۰میلیون ریال پیش‌بینی شده که افزایش ۱۵درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

سود قبل از کسر مالیات شرکت نیز ۵۶میلیاردو ۶۴۵میلیون ریال پیش‌بینی شده که پس از کسر ۱۱میلیاردو ۹۳۸میلیون ریال مالیات سود خالصی معادل ۴۴میلیاردو ۷۰۷میلیون ریال به جا ماند.

بنابراین گزارش، هیات‌مدیره شرکت درنظر دارد تقسیم ۱۰۰درصد سود خالص سال مالی ۸۸ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.شرکت اعلام کرده که در سال مالی گذشته واردات صندلی و رودری ریو توسط شرکت سایپا و سایپا آذین به طور همزمان انجام می‌شد که این امر در سال ۸۸ فقط توسط شرکت سایپا صورت می‌گیرد و تنها مونتاژ محصول یاد شده به شکل کارمزدی در شرکت سایپا آذین انجام می‌شود.