گروه بورس - سیمان هگمتان دلیل کاهش پیش‌بینی سود هر سهم را کاهش مقدار فروش سیمان به دلیل نبود بازار مصرف در داخل کشور عنوان نکرده است.

بنابر اطلاعات اداره نظارت بر ناشران بورسی، سیمان هگمتان درآمد هر سهم امسال را با ۵۰۲میلیاردو ۹۰۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۵۰ریال پیش‌بینی کرده است. این درحالی است که پیش‌بینی سود هر سهم «سهگمت» در هفتم آبان ماه مبلغ ۴۳۱ریال اعلام شده بود که در اطلاعات جدید تعدیل شده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد سیمان هگمتان برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۷۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۷۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۸۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶۵درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت در اطلاعات ارسالی ۳۰بهمن ماه ۸۶در خصوص افزایش هزینه‌های مالی اعلام کرده بود؛ به دلیل اتمام عملیات ساخت خط تولید جدید و در نتیجه عدم امکان تخصیص هزینه تسهیلات دریافتی به طرح مزبور سود تسهیلات دریافتی بابت پروژه را به حساب هزینه دوره در سال ۱۳۸۷ منظور کرده است.

سیمان هگمتان پروژه احداث واحد دوم ۳۴۰۰تنی در روز را با یک هزارو ۴۴۶میلیاردو ۴۵۲میلیون ریال برآورد سرمایه‌گذاری در دست اجرا دارد که در این رابطه اعلام کرده است: واحد سنگ‌شکن و سالن اختلاط در ۱۷مهرماه ۸۶ و آسیاب مواد خام در ۱۰اسفند ۸۶ به بهره‌برداری رسیده است. واحد کوره در تاریخ ۸فروردین ۸۷ راه‌اندازی آزمایشی شده و از ابتدای اردیبهشت به بهره‌برداری قطعی رسیده است. واحدهای آسیاب سیمان و بارگیرخانه در اواخر تیرماه راه‌اندازی آزمایشی شده و از ابتدای مردادماه به بهره‌برداری قطعی رسیده و کارهای تکمیلی پروژه همچنان در جریان است.

شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره درنظر دارد برای سال مالی ۸۷ مبلغ ۱۲۰میلیاردو ۷۷۹میلیون ریال (مبلغ ۲۴۰به ازای هر سهم) جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سهام پیشنهاد کند. این شرکت در هفتم آبان‌ماه پیشنهاد هیات‌مدیره برای تقسیم سود امسال را مبلغ ۲۰۶میلیاردو ۲۳۴میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۴۱۰ریال) اعلام کرده بود.