گروه بورس - شرکت ایران دارو پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۷ با سرمایه ۳۰میلیارد ریالی، به طور خالص مبلغ ۸۰۹ریال اعلام کرد. این شرکت در گزارش قبلی این پیش‌بینی را مبلغ یک‌هزار و ۴۳ریال در نظر گرفته بود که شرکت دلایل تعدیل را به طور عمده کاهش ۳۰درصدی فروش در بودجه اصلاحی اعلام کرده است.

در بودجه اولیه سال مالی ۱۳۸۷ فروش کل مبلغ ۱۸۰میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که این مبلغ شامل ۲۰میلیارد ریال محصولات جدید بوده که با وجود پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته جهت اخذ مجوز از وزارت بهداشت و طولانی شدن آزمایشات بالینی تاکنون تولید این محصولات محقق نشده و پیگیری‌های شرکت برای اخذ مجوز و انجام آزمایشات بالینی کماکان ادامه دارد، در نتیجه یکی از دلایل انحراف نامساعد فروش، عدم عرضه محصولات جدید به بازار فروش دارو است.

همچنین با توجه به تحریم‌های ایجاد شده برای سیستم بانکی، شرکت ایران دارو در تهیه و تولید محصولات خود دچار مشکل شد و بر همین اساس مقدار زیادی از سفارشات مشتریان به علت نبود مواد اولیه کافی و محدودیت منابع مالی جهت خرید نقدی مواد اولیه و بسته‌‌بندی شرکت در ۶ ماه اول سال ۱۳۸۷ عملا به پیش‌بینی خود جهت فروش محصولات دست نیافته است و این موضوع هیات مدیره شرکت را بر آن داشت که در بودجه تهیه شده سال ۸۷ تجدید نظر نموده و حدود ۶۰میلیارد ریال از پیش‌بینی فروش محصولات در سال ۸۷ را تعدیل و رقم کلی بودجه را با در نظر گرفتن موارد مزبور از مبلغ ۱۸۰میلیارد ریال به مبلغ ۱۲۳میلیارد ریال کاهش دهد.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۷ «دیران» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۰درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۲درصد کاهش، سود عملیاتی ۴درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۴درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین هیات مدیره شرکت اعلام کرده است که در نظر دارد به ازای هر سهم مبلغ ۶۰۰ریال از سود عملکرد سال مالی ۸۷ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

طبق مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده در خردادماه ۸۷، سرمایه شرکت از مبلغ ده میلیارد ریال به مبلغ ۳۰میلیارد ریال (معادل ۲۰۰درصد) از محل سود انباشته، مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافته است.