گروه بورس- پایان معاملات این هفته فرابورس نیز با پیشتازی گروه ساختمانی مواجه بود.
به گزارش خبرنگار ما ساختمانی‌های فرابورس در بازار این هفته شاهد معاملات سنگینی بودند که مانور معامله‌گران به خصوص در نمادهای «ثشرق» و «ثتران» قابل توجه بود.

هرچند پتروشیمی مارون نیز با جابه‌جایی بلوکی (احتمالا در مجموعه صندوق بازنشستگی) توانست سهم 39 میلیون سهمی را از معاملات پایان هفته داشته باشد.
بر این اساس با توجه به جابه‌جایی ۶/۲۶ میلیون سهمی در نماد مسکن تهران و ۱۴ میلیون سهمی مسکن شمال شرق، حجم معاملات روز چهارشنبه فرابورس به ۵/۹۷ میلیون سهم افزایش یافت. این در حالی است که ارزش معاملات دیروز فرابورس نیز به ۹۷۹ میلیارد و ۲۳۱ میلیون ریال رسید که بیش از ۶۲۹ میلیارد ریال از این مبلغ به معامله بلوکی پتروشیمی مارون اختصاص داشت.
همچنین نمادهای «آس‌پ»، «ثتران»، «ثشرق» و «ثباغ» با افزایش قیمت روبه‌رو شدند.
در این میان «آس‌پ» با ۳۸/۲ درصد رشد بیشترین افزایش قیمت را در میان دیگر نمادها داشت. روز گذشته تعداد ۴ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۶۱ سهم این شرکت به ارزش ۱۹ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال در ۱۱۶۳ دفعه معامله شد.
در همین حال روز گذشته در بازار اول فرابورس، «کمرجان» توانست با 9/4 درصد رشد نسبت به روز ماقبل در صدر نمادها قرار گیرد. دیروز قیمت هر سهم مرجا‌ن‌کار با 370 ریال افزایش قیمت به 7914 ریال رسید.
پس از مرجان‌کار، شرکت افرانت با ۴۵۳ ریال افزایش قیمت بیشترین رشد را در بازار اول تجربه کرد.
در بازار اول هم کمترین رشد نصیب «شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه» شد. سهام این شرکت روز گذشته با 3 ریال افزایش قیمت تنها از 09/0 درصد رشد برخوردار شد و به 3172 ریال رسید. این در حالی است که بیمه دی با کاهش قیمت 3/4 درصدی و بانک سرمایه با افت 9/1 درصدی به همراه عمران و توسعه شاهد با افت 5/3 درصد روزی منفی را در فرابورس تجربه کردند.
اعلام سود ۹۱ فرابورس
در رویدادی دیگر، دیروز شرکت فرابورس سود هر سهم سال مالی 91 را اعلام کرد. شرکت فرابورس با سرمایه 100 میلیارد ریالی سود هر سهم سال مالی 91 را به طور خالص مبلغ 692 ریال پیش‌بینی کرده است که در مقایسه با امسال مبلغ 39 درصد کاهش نشان می‌دهد.
فرابورس دلیل این موضوع را خرید ساختمان در سال ۹۱ در ازای بازخرید اوراق مشارکت، سپرده‌های بانکی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری عنوان کرده است.
این در حالی است که پیش‌بینی درآمد ارائه خدمات فرابورس در سال 91، پنج درصد افزایش دارد.