رشد 100درصدی کاربران تالار مجازی بورس

سنا- مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به رشد ۱۰۰درصدی کاربران تالار مجازی بورس در یک‌ماه اخیر گفت: تعداد کاربران این سامانه درحال حاضر از مرز ۲۰ هزار نفر گذشته است.

سعید مستشار با بیان اینکه در حال حاضر، روزانه تعداد قابل توجهی از علاقه‌مندان به آموزش بورس، به‌صورت رایگان به عضویت سامانه اینترنتی تالار مجازی بورس (www.irvex.ir)

درآمده و از خدمات این تالار استفاده می کنند، افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و افزودن قابلیت‌های جدید به این سامانه، تا پایان سال رشد قابل توجهی را در تعداد کاربران تالار مجازی بورس شاهد خواهیم بود.

وی اظهار داشت: تالار مجازی بورس، دغدغه سرمایه‌گذاران تازه وارد را درخصوص نگرانی از ریسک سرمایه‌گذاری در بورس مرتفع کرده و با شبیه سازی بورس، به آنها از نزدیک این امکان را می‌دهد با شرایط و اصول سرمایه‌گذاری در بورس آشنا شده و بدون متحمل شدن ریسک و صرف پول، سرمایه‌گذاری در این بازار را در فضای مجازی تجربه کنند.

سعید مستشار در ادامه، با بیان اینکه نسخه فعلی تالار مجازی نیز در مقایسه با نسخه ابتدایی آن، از قابلیت‌های بسیار بالاتری برخوردار است، افزود: در حال حاضر، علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بورس از طریق تالار مجازی، می‌توانند علاوه بر کسب تجربه سرمایه‌گذاری در سهام، اغلب اطلاعات موردنیاز خود ازجمله نمودار نوسانات قیمت سهام در بازه‌های مورد نظر، اطلاعیه‌های مرتبط با سهام (منتشر شده در سامانه کدال)، پیغام‌های ناظر بازار، اطلاعات مربوط به نمادهای متوقف، سوابق کلیه خرید و فروش‌ها و بسیاری از اطلاعات دیگر را مشاهده کنند.

وی گفت: تالار مجازی بورس ایران علاوه بر آنکه سامانه‌ای برای آموزش بورس به سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای به شمار می‌رود، به تدریج به یک سامانه جامع برای پاسخگویی به اطلاعات مورد نیاز درخصوص بازار سرمایه نیز تبدیل خواهد شد و کاربران تالار می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به سایر سایت‌های اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، اغلب نیازهای اطلاعاتی خود را ازطریق تالار مجازی تامین کنند.

مستشار افزود: فاز توسعه‌ای تالار مجازی نیز با هدف تکمیل قابلیت‌های این تالار، تا پایان سال جاری، تکمیل خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس به سازوکارهای تشویقی در نظرگرفته شده برای کاربران تالار مجازی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، افرادی که در رقابت‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده در تالار مجازی، بیشترین بازدهی را کسب نمایند، برای خرید سهام به عنوان جایزه، به کارگزاران بورس معرفی می شوند. به علاوه بزودی به کاربرانی که بیشترین فعالیت را در تالار مجازی داشته اند نیز به قید قرعه، جوایزی اهدا خواهد شد.

وی اظهار داشت: تاکنون نیز حدود ۲۰ نفر از برندگان تالار مجازی، جوایزی در قالب سهام اهدا شده است.