گروه بورس- معاملات دیروز بازار آتی شاهد تقابل عرضه و تقاضا بود. در معاملات پرنوسان دیروز بازار بورس خریداران و فروشندگان یک بار دیگر شاهد اختلاف قیمت‌های پیشنهادی خرید و فروش بودند. به گزارش خبرنگار ما، یک بار دیگر تاثیرات جمع شدن مداوم صف‌های خرید و فروش در بازار سهام به طور مستقیم معاملات آتی را تحت تاثیر قرار داد تا جایی که معامله‌گران آتی نتوانستند با تحلیل به موقع از معاملات نقدی به برآورد صحیحی از معاملات آتی دست یابند.

در همین حال بازار آتی در معاملات روزگذشته شاهد معامله یک قرارداد در نمادهای «ومعادن» و «فملی» شهریور بود.

یک قرارداد «ومعادن» شهریور با افزایش ۴۰۰ ریالی در نوسان مثبت ۴ درصد معامله شد، همچنین یک قرارداد «فملی» شهریور نیز با کاهش ۱۸ ریالی در نوسان منفی ۱۱/۰ درصد معامله شد تا این نماد با وجود ۴۱ تقاضای خرید در قیمت ۱۶ هزار و ۷۴۰ ریال و ۱۸ تقاضای فروش در قیمت ۱۶ هزار و ۹۹۸ ریال در قیمت تسویه ۱۶ هزار و ۷۰۰ ریال به کار خود پایان دهد.

نکته قابل توجه در معاملات دیروز بازار آتی باز شدن ۳۰ موقعیت باز جدید در نماد «وغدیر» شهریور بود. بر این اساس معامله ۳۰ قرارداد «وغدیر» شهریور موجب شد تا موقعیت‌های باز این قرارداد به ۱۰۴ موقعیت افزایش یابد. همچنین در نتیجه کاهش ۵۰ ریالی قیمت تسویه «وغدیر» شهریور به ۴۷۰۰ ریال کاهش یافت.

در معاملات دیروز «فملی» تیر در کنار «فولاد» شهریورماه شاهد تقاضای متعدد خرید و فروش بود که به دلیل تفاوت قیمت‌های پیشنهادی معامله‌ای در این نمادها صورت نگرفت. در پایان معاملات دیروز آتی تعداد ۳۲ قرارداد به ارزش یک میلیارد و ۸۱۵ میلیون و ۱۶۷ هزار ریال داد و ستد

شد.