گروه بورس جهانی- مبادله فلزات در معاملات روز هفتم آگوست در بورس لندن مثبت بود. در این روز قیمت آلومینیوم، آلیاژآلومینیوم، مس، روی، سرب، نیکل و قلع با رشد همراه شد.

در دو روز گذشته انتشار اخباری در خصوص حمایت اروپا از سرمایه‌گذاران و بازارها سبب شد تا روند بازارهای جهانی صعودی شود. در عین حال روز گذشته رییس فدرال رزرو با اشاره به اینکه شرایط رشد و رونق اقتصادی آمریکا هنوز بی ثبات و شکننده است، گفت: پایین نگه داشتن نرخ بهره بانکی در شرایط کنونی برای ارتقای رشد و رونق اقتصادی این کشور کاملا لازم و ضروری است. بن‌برنانکه افزود؛ نرخ بهره پایین کمک زیادی به افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری آمریکا خواهد داشت. از این رو فدرال رزرو آمریکا قصد دارد نرخ بهره بانکی را تا زمانی که رشد اقتصادی این کشور به حالت با ثبات و پایدار نرسد و نرخ بیکاری نیز با کاهش چشمگیری روبه‌رو نشود ، در حد پایین نگه دارد. این موضوع یکی از فاکتورهای مهمی بود که بازار فلزات را در دو روز اخیر مثبت کرد. این در حالی است که عوامل زیادی موجب کاهش رشد اقتصادی آمریکا شده که یکی از مهم‌ترین این عوامل بحران مالی و بدهی منطقه یورو است.
در همین حال هفته گذشته مقامات بانک مرکزی اروپا در نشست خود در فرانکفورت اعلام کردند که این بانک از آمادگی کافی برای انجام اقدامات مقتضی برای نجات کشورهای منطقه یورو از بحران برخوردار است و در گام اول، قصد دارد با خرید گسترده اوراق قرضه دولت‌های اسپانیا و ایتالیا، فشار را بر این دو دولت بحران زده کاهش دهد. انتشار اخبار این نشست مهم موجب امیدواری هرچه بیشتر سرمایه‌‌گذاران سراسر جهان شد و رونق بازارهای مختلف جهانی از نفت و فلزات گرفته تا بورس‌های معتبر جهان را در پی داشت.
مس، نیکل و قلع بیشترین افزایش قیمت را داشتند به این ترتیب در دو روز اخیر بازار فلزات لندن روند صعودی به خود گرفت. از این رو قیمت مس در معاملات روز هفتم آگوست مثبت شد. بیشترین افزایش قیمت فلزات در این روز متعلق به قلع، مس و نیکل بود. به طوری که هر تن قلع ۴۵۰ دلار، مس، ۱۷۱ دلار و نیکل ۲۰۰ دلار رشد داشتند. از این رو هر تن مس در این روز با نرخ ۷ هزار و ۵۶۷ دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا هم ۷ هزار و ۵۶۶ دلار بود. در عین حال، کمترین افزایش قیمت نیز در این روز متعلق به آلیاژآلومینیوم، آلومینیوم و روی بود. به طوری که هر تن آلیاژآلومینیوم ۲۵ دلار، روی ۲۴ دلار و آلومینیوم ۳۴ دلار نسبت به مبادلات روز ششم آگوست افزایش قیمت را تجربه کردند.
بیلت فولاد هم گران شد
در همین حال در این روز قیمت بیلت هم افزایشی بود. اما قیمت مولیبدن ثابت ماند، اما فروش‌های کبالت با افت همراه شد. خریدهای این کالا هم روند مثبتی داشتند. به این ترتیب خرید و فروش نقدی بیلت در معاملات روز هفتم آگوست ۳ دلار رشد داشت، اما خرید ۳ ماهه بیلت ۱ دلار افت داشت و فروش ۳ ماهه این کالا ۷ دلار رشد را به ثبت رساند. خرید و فروش ۱۵ ماهه بیلت نیز در این روز ۵ دلار رشد را تجربه کرد.
در این روز همچنین خرید نقدی و 3 ماهه کبالت ثابت ماند، اما فروش نقدی و 3 ماهه این کالا با کاهش 500 دلاری همراه شد. خرید و فروش 15 ماهه کبالت نیز در این روز 250 دلار رشد را نسبت به مبادلات ششم آگوست به ثبت رساند.