گروه بورس جهانی - قیمت تمامی محصولات کشاورزی و پتروشیمی به جز روغن سویا و اتانول در بازار دیروز شیکاگو با روند کاهشی روبه‌رو شد.

به طوری که بیشترین کاهش از آن گندم با 4 دلار به ازای هر بوشل بود. طلا در بورس توکیو برخلاف روند جهانی که حرکتی نسبتا افزایشی را سپری کرد با کاهش دو ینی و یک ینی مواجه شد. پلاتینیوم نیز از روند افزایشی اندکی بهره برد. پلاستیک، دیگر محصول قابل‌معامله در این بورس، در زمان تحویل جولای با روند افزایشی و در زمان تحویل آگوست با روند کاهشی مواجه شد. نفت سفید متناسب با روند افزایشی نفت خام با بیشترین روند افزایشی طی روزهای گذشته معادل 220 ین مواجه شد که در نوع خود جالب توجه بود. نفت خام و گازوئیل برخلاف نفت سفید روندی کاهشی داشتند. در بورس شانگهای نیز تمامی محصولات متناسب با رشد قیمت مواد فلزی و پتروشیمی در بازار‌های جهانی روندی افزایشی را سپری کردند، هر چند که سیم مفتول بر خلاف این روند با کاهش 69 و31 یوآنی مواجه شد. همچنین در بورس تجاری نیویورک زغال سنگ بدون تغییر نرخ با همان قیمت 61 دلار به ازای هر تن معامله شد؛ اما نفت خام به خاطر مناسبات و نوسانات جهانی با رشد 35/2 و 28/2 دلاری به ازای هر بشکه روبه‌رو شد. قیمت‌های مس، طلا و نقره در بورس کالایی نیویورک نیز با افزایش نرخ مواجه شدند؛ به طوری که هر اونس طلا با 10 دلار افزایش به یک هزار و 255 دلار رسید.


توضیحات: طلا (شمش یک کیلوگرم)، نفت کوره، میلگرد و سیم فلزی (پارتی۱۰ تنی)، آلومینیوم، مس، روی و لاستیک طبیعی (پارتی‌های ۵ تنی)


توضیحات:
هر کیلو لیتر = هزار لیتر
هر کیلوگرم = هزار گرم


توضیحات: هر بوشل ذرت ۴۰/۲۵ کیلوگرم، هر بوشل سویا: ۲۱۴/۲۷ کیلوگرم، هر بوشل گندم: ۲/۲۷
هر پوند: 3590/45 کیلوگرم، هر گالن = 78/3 لیتر