گروه بورس- فرخنده رحیمی: دیروز شرکت‌های مس ایران و سرمایه‌گذاری ساختمان جمعا در حدود 5/20 واحد شاخص را افزایش دادند. شاخص در این روز 2/23 واحد رشد داشت. شرکت‌های خودرویی نیز شرکت‌های تاثیرگذار بعدی بودند.

ایران‌خودرو تاثیری در حدود ۸/۲ واحد و ایران‌خودرو دیزل تاثیری یک واحدی بر شاخص داشت. بانک پارسیان نیز روز گذشته شاخص را یک واحد افزایش داد.شرکت‌های کاشی الوند و سیمان فارس و خوزستان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.حجم کل معاملات در روز سه‌شنبه بیش از ۲۲میلیون و ۳۴۷هزار سهم، به ارزش ۶۹میلیارد و ۹۲۰میلیون ریال بود که بیش از ۵میلیون و ۱۱۰هزار سهم آن مربوط به ملی صنایع مس ایران بود.
شرکت گالوانیزه سپاهان با معامله 21 سهم، کمترین تعداد سهام معامله شده را در روزی که گذشت داشت. شاخص گروه فلزات اساسی بیشترین رشد را که بیشتر تحت تاثیر مس ایران بود داشت.
شاخص گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای تحت تاثیر نفت بهران و گروه ماشین‌آلات و تجهیزات به سبب رشد سهام تراکتورسازی مثبت شدند.
تعداد شرکت‌های معامله شده 121 شرکت بود که از این تعداد 50 شرکت با افزایش و 42 شرکت با کاهش قیمت سهام خود مواجه شدند.
حجم کل معاملات در هفت روز اخیر بیش از ۱۶۶میلیون و ۱۲۰هزار سهم به ارزش ۵۷۷میلیارد و ۴۶۰میلیون ریال بود که شرکت مس ایران با معامله بیش از ۷۷میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۰۶میلیارد ریال بیشترین حجم معاملات را داشت.