گروه بورس- فرخنده رحیمی: رشد شاخص بازار سرمایه در روز یکشنبه 2/1 واحد بود. این رشد بیشتر تحت تاثیر افزایش قیمت سهام فولاد مبارکه اصفهان اتفاق افتاد.
شرکت «فولاد» با معامله بیش از ۱۵میلیون و ۶۵۶هزار سهم که رشدی معادل ۳۸ریال را برای سهام این شرکت به ارمغان آورد، موجب افزایش ۹/۱۴ واحدی شاخص شد.

شرکت گل گهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشت. این شرکت موجب افت 9/4 واحدی شاخص شد. سازمان بورس اوراق بهادار تهران که تاکنون حجم مبنا برای شرکت‌ها را ضریب هشت در 10هزار در تعداد سهام اعلام کرده بود، تصمیم گرفت که ضریب محاسبه حجم مبنای شرکت‌هایی را که سرمایه آنها بیشتر از سه‌هزار میلیارد ریال است را از هشت در 10هزار به چهار در 10هزار کاهش دهد. بر این اساس از تاریخ دوم تیرماه 86 ضریب محاسبه حجم مبنای 11 شرکت فولاد مبارکه اصفهان، سایپا، سرمایه‌گذاری غدیر، ملی صنایع مس ایران، ایران‌خودرو، بانک پارسیان، سرمایه‌گذاری بازنشستگی، سیمان فارس و خوزستان، گروه بهمن، سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران و نیروگاهی ایران به چهار در 10هزار تغییر می‌یابد.
حجم کل معاملات بورس بیش از ۳۴میلیون و ۴۰۹هزار سهم، به ارزش ۸۰میلیارد و ۷۸۹میلیون ریال بود که نسبت به روز معاملاتی قبل بیش از ۳۳میلیارد ریال کاهش داشت.
تعداد شرکت‌های معامله شده در این روز 111 شرکت بود که از این تعداد 31 شرکت با افزایش و 61 شرکت با کاهش قیمت سهام خود مواجه شدند.