گروه بورس- هدیه لطفی:شاخص کل بورس روز گذشته تحت تاثیر نمادهای «شپنا» ،«وبصادر» ،«وتجارت» و«اخابر» به میزان26 واحد رشد کرد و به رقم 9 هزار و379 واحد رسید.در این روز دیگر شاخص‌های با اهمیت بورس نیز همگی در شرایط مثبت به کار خود پایان دادند.در این راستا شاخص‌های بازار اول، بازار دوم و صنعت هر کدام به ترتیب 26 واحد ،2 واحد و 15 واحد افزایش را تجربه کردند.

درمعاملات دیروز تعداد بیش از سه میلیارد سهم از سهام بانک تجارت به ارزش بیش از ۲ هزار و ۷۴ میلیارد ریال از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران به شرکت کارگزاری سهام عدالت واگذار شد.همچنین در ادامه رقابت روز دوشنبه،دیروز نیز ۵ درصد از سهام بانک صادرات ایران متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران ،آماده عرضه شد، ولی به دلیل رقابت در دقایق پایانی جلسه معاملاتی ، ادامه رقابت به امروز موکول شد. در نتیجه ارزش کل معاملات دیروز به رقم دو هزار و ۳۲۶ میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال رسید.
گفتنی است؛ در این بازار از 129نماد معامله شده، 53نماد با افزایش قیمت، 51نماد با کاهش قیمت و 25نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند.در این راستا نمادهای معاملاتی داروسازی‌روزدارو، حمل‌ونقل‌پتروشیمی و ملی‌سرب‌وروی بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی گرانیت‌بهسرام ،نگین‌طبس و آذریت بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
در میان اخبار روز گذشته می‌توان به بازگشایی ۷ نماد معاملاتی اشاره کرد. همچنین در پایان روز کاری مزبور نمادهای «ستران»،«تپکو»‌،«خبهمن» و«خمحرکه» جهت برگزاری مجمع متوقف شدند.