گروه بورس- در بازار سهام روز گذشته تعداد بیش از 39میلیون سهم به ارزش بیش از 118میلیارد ریال دادوستد شد. در این بازار بیشترین ارزش معاملات به سرمایه‌گذاری امید اختصاص داشت. تعداد بیش از 5میلیون سهم «وامید» به ارزش بیش از 21میلیارد ریال مورد معامله 76نفر سهامدار قرار گرفت.

در بازار دیروز، معامله بیش از ۳میلیون سهمی فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از ۱۱میلیارد ریال، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشت. همچنین بیشترین تاثیر منفی را معامله انجام شده بر نماد معاملاتی پتروشیمی خارک بر شاخص نهاد. این نماد با معامله بیش از ۱۹۲هزار سهم به ارزش بیش از ۲میلیارد ریال در بازار دیروز روبه‌رو شد. در پایان معاملات دیروز شاخص کل از دادوستد ۱۳۳ نماد معاملاتی تاثیر پذیرفت و در مجموع به میزان ۲۰واحد افزایش را تجربه کرد. این شاخص دیروز به رقم ۱۰هزار و ۶۱واحد دست یافت. دیروز شاخص‌ قیمت و بازده نقدی به میزان ۷۲واحد، شاخص تابلوی اصلی به میزان ۶واحد، شاخص تابلوی فرعی به میزان ۳۹واحد و شاخص صنعت به میزان۱۶ واحد رشد داشتند.
بیشترین میزان افزایش قیمت را در روز کاری گذشته نمادهای حق تقدم توسعه معادن روی ایران، حق تقدم بانک پارسیان، جوش و اکسیژن و کیمیدارو شاهد بودند. همچنین سیمان خاش، کاشی الوند، گلتاش و صنایع مس شهید باهنر بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. در بازار دیروز نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، دارویی لقمان و توسعه معادن روی ایران بیشترین تقاضای خرید و سرمایه‌گذاری بوعلی، پتروشیمی اصفهان و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین تقاضای فروش را دارا بودند.