گروه بورس: زهرا مجتهد- شاخص بورس تهران دیروز با افت 6/13 واحدی مواجه شد.
در حالی که در روزهای کاری قبل این شاخص نشانه‌های رشد را دنبال می‌کرد، روز گذشته نیز با رشد روبه‌رو شد و به رقم ۹‌هزار و ۷۱۶ واحد رسید. این در حالی است که اثر این افت را نمادهای «فملی» و «ومعادن» بر شاخص گذاشتند. از سویی دیگر نمادهای «کگل» و «خساپا» هر یک به میزان هشت و شش واحد به حفظ شاخص کمک کردند. شاخص بازده نقدی و قیمت نیز در این روز ۴۷ واحد افت داشت.

دیروز گل گهر بیش از 24درصد ارزش معاملات بورس را در دست داشت که این میزان از دادوستد 890هزار سهم «کگل» رقم خورد. ارزش معاملات بورس در روز گذشته از دادوستد بیش از 20میلیون سهم و حق تقدم به رقم بیش از 73میلیارد ریال رسید. از 167 نماد معامله شده، 69 نماد با افزایش قیمت روبه‌رو بودند که بیشترین تغییر را سهام سرمایه‌گذاری صنعت نفت، گل گهر و آذریت کسب کردند. «وصنعت» بیشترین درصد تغییر را نیز شاهد بود.
در بازار دیروز همچنین صف خرید برای سهام سیمانی از جمله سیمان فارس و خوزستان، سیمان تهران و سیمان سپاهان وجود داشت. براساس این گزارش شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه خراسان، دشت مرغاب، کاربراتور ایران، قند شیروان قوچان و بجنورد، کارخانجات قند قزوین، پارس مینو، ملی صنایع مس ایران و باما دارای صف فروش و سیمان خاش، سیمان بهبهان، سیمان خزر، سیمان شاهرود، گروه صنعتی بوتان و بانک اقتصاد نوین نیز دارای صف خرید بودند که در نهایت در معاملات دیروز مشمول دستورالعمل گروه‌های معاملاتی شدند.