گروه بورس_هدیه لطفی:روزگذشته تعداد دو میلیاردو20 میلیون سهم از سهام بانک ملت به ارزش بیش از دوهزارو290میلیارد ریال بابت رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد.

ارزش کل معاملات نیز با احتساب این واگذاری به رقم دوهزار و۴۵۱ میلیارد ریال رسید.همچنین دیروز از ۱۶۷نماد معامله شده، ۱۱۸نماد با افزایش قیمت، ۲۷نماد با کاهش قیمت و۲۲ نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند.در این راستا نمادهای معاملاتی لاستیکی سهند، حق تقدم سرمایه‌گذاری توس‌گستر وتایدواتر بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی آذریت،داملران ونصیرماشین بیشترین کاهش نرخ را در بازار دیروز تجربه کردند.
شاخص کل بورس نیز روز گذشته با 58واحد افزایش به کار خود پایان داد و به رقم 8هزارو930 واحد رسید.در این روز شاخص بازار اول،بازار دوم و صنعت هر کدام به ترتیب 55واحد،32 واحد و 38واحد رشد را تجربه کردند.
روزگذشته نماد معاملاتی مخابرات با صف خرید بیش از ۳۹میلیون سهمی در صدر جدول بیشترین تقاضای خرید قرارگرفت.همچنین نمادهای معاملاتی صدرا و پتروشیمی خارک به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم این جدول را به خود اختصاص دادند.
در میان اخبار دیروز میتوان به بازگشایی نمادهای داروسازی ابوریحان ،لاستیکی سهند ،آذریت وکف اشاره کرد.همچنین در پایان روز کاری گذشته نمادهای معاملاتی سیمان قاین و دوده صنعتی پارس جهت برگزاری مجمع متوقف شدند.