به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌‌‌خیز جنوب، علیرضا دانشی در نشست بررسی مسائل و آخرین وضع تولید این شرکت گفت: از ابتدای دولت سیزدهم شرکت ملی مناطق نفت‌‌‌خیز جنوب با همه توان پای کار تولید و ماموریت خود آمده است.

وی افزود: شرکت ملی مناطق نفت‌‌‌خیز جنوب پروژه‌‌‌های مهمی از جمله پروژه جمع‌‌‌آوری گازهای همراه نفت شرق و جنوب خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد (پتروشیمی بیدبلند خلیج فارس) را با هدف جمع‌‌‌آوری روزانه ۵۹۳ میلیون فوت‌‌‌مکعب گاز، همچنین پروژه جمع‌‌‌آوری گازهای همراه نفت اهواز، کارون، رامهرمز، مسجدسلیمان و پتروشیمی مارون را با هدف جمع‌‌‌آوری ۲۴۹ میلیون فوت‌‌‌مکعب گاز در روز به پیش برده که ۵۶‌درصد پیشرفت دارند و تا یک سال و نیم آینده به‌‌‌طور کامل اجرا می‌‌‌شوند. دانشی با بیان اینکه بخش مطالعاتی توسعه چهار مخزن گازی دیگر به اتمام رسیده که مراحل پیگیری اجرای آنها در حال انجام است، ادامه داد: برای نخستین بار پس از دوران تحریم موفق به افتتاح نخستین چاه توسعه‌‌‌ای شده‌‌‌ایم.

وی با اشاره به افزایش تولید نفت در کشور اظهار کرد: عمده افزایش تولید در دولت سیزدهم به مقدار یک میلیون بشکه در روز سهم شرکت ملی مناطق نفت‌‌‌خیز جنوب است که این مهم با همت و تلاش جهادی کارکنان و مدیران آن رقم خورد. در ادامه این نشست، محسن دهان‌‌‌زاده، جانشین مدیرعامل مناطق نفت‌‌‌خیز جنوب در شرکت‌های بهره‌‌‌بردار، افزایش تولید در مناطق را جزو افتخارهای شرکت ملی مناطق نفت‌‌‌خیز جنوب برشمرد و اظهار کرد: این شرکت حدود یک میلیون بشکه در روز به توان تولید نفت کشور افزوده است و این جز با ایثار و کار جهادی کارکنان قابل تحقق نبود. وی ادامه داد: این موفقیت در حالی است که با حجم انبوهی از تاسیسات فرسوده مواجه هستیم که خطرپذیری کار در مناطق عملیاتی را از حد معمول افزایش داده است و اگر بخواهیم به صورت استاندارد عمل کنیم به علت فرسودگی تاسیسات باید کار تولید متوقف شود. در پایان این نشست فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از عملکرد مدیران نفت در ثبت موفقیت‌‌‌های امروز اظهار کرد: برخی تصور می‌‌‌کنند نمایندگان مجلس در جریان مسائل صنعت نفت نیستند، اما این‌گونه نیست و نمایندگان مجلس به‌‌‌طور مستمر در نشست‌‌‌های متعدد وضع تولید و نیروی انسانی صنایع مختلف را بررسی و پیگیری می‌‌‌کنند.