برخی از این پروژه‌‌‌ها آماده بهره‌‌‌برداری و برخی دیگر نیز در حال اجرا هستند که با جدیت، پیشرفت شتابان آنها را دنبال می‌‌‌کنیم. شرکت سنگ آهن مرکزی ایران روش‌‌‌های مختلف تامین مالی پروژه‌‌‌ها از جمله انتشار اوراق سلف را دنبال می‌‌‌کند. همچنین به دنبال پذیرش و عرضه اولیه سهام شرکت در بورس هستیم. مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: در حوزه معدنی در ۱.۵ سال گذشته ۶ معدن جدید را فعال کردیم که برخی از آنها با مشارکت سازمان انرژی اتمی و برخی دیگر با همکاری ایمیدرو بوده است.

همچنین در معادن موجود شرکت نیز رکورد باطله‌‌‌برداری و آماده‌‌‌سازی را به ثبت رساندیم. در معدن D۱۹ نیز با توجه به سرعت عملیات‌‌‌ها و پیشرفت کار، امیدواریم اوایل سال آینده به ذخایر سنگ دست پیدا کنیم. ما همچنین موضوع پرعیارسازی را دنبال کرده‌‌‌ایم به گونه‌‌‌ای که در یکی از معادن یک خط ۴ میلیون تنی پرعیارسازی را به بهره‌‌‌برداری رساندیم که آماده افتتاح است. علاوه بر این یک خط ۳ میلیون تنی نیز از باطله‌‌‌های سنگ آهن مرکزی و معدن چغارت تا ماه آینده به بهره‌‌‌برداری می‌‌‌رسد. کلنگ عملیات احداث یک خط ۷ میلیون تنی پرعیارسازی نیز به زودی بر زمین زده می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه زیرساخت نیز مشکل برق یکی از مسائل مهم به شمار می‌‌‌رود بنابراین دو نیروگاه ۲۵ مگاواتی را در دستور کار داشتیم که نیروگاه اول تابستان امسال به بهره‌‌‌برداری رسید و مراسم افتتاح رسمی آن به زودی برگزار می‌شود. نیروگاه دوم هم در ماه‌‌‌های آینده به بهره‌‌‌برداری نهایی خواهد رسید. همچنین در بخش زیرساخت، پروژه فاضلاب بافق رو به اتمام است و در شروع پروژه فاضلاب یزد و تصفیه آن هستیم. حمیدیان خاطرنشان کرد: در حوزه فعالیت‌‌‌های صنعتی هم چند پروژه در خطوط کنسانتره و گندله به منظور افزایش راندمان خواهیم داشت و عملیات اجرایی پروژه کارخانه آهن اسفنجی نیز از ابتدای سال کلید خورده و تاکنون پیشرفت قابل‌توجهی داشته و در حال برنامه‌‌‌ریزی هستیم تا زمان اجرای این پروژه کوتاه‌‌‌تر شود و به زیر ۳۶ ماه برسد.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران گفت: در حوزه دانش‌‌‌بنیان و فعالیت‌‌‌های هوشمندسازی، مرکز کارآفرینی شهرستان بافق، مرکز نوآوری یزد در دانشگاه یزد و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر CVC را راه‌اندازی کردیم که تاکنون در بالغ بر سه شرکت در حوزه معدن سرمایه‌گذاری کرده است. به دنبال این هستیم که رویکردهای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران را به سمت فعالیت‌‌‌های دانش‌‌‌بنیان و هوشمندسازی سوق دهیم تا از ظرفیت‌‌‌های آنها در فضای رقابتی استفاده شود.