به گزارش «ایرنا»، ‌سید ضیاءالدین شفایی‌تنکابنی‌ در جلسه معرفی نخستین مدرسه تابستانی معدن و صنایع معدنی کشور با بیان این مطلب افزود: یونیدرو دوره‌های جامع فرآوری مواد معدنی و مدیریت اجرایی در صنایع معدنی را با هدف ارتقای سطح علمی و با توجه به اینکه در دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به این موضوع به صورت متنوع، دقیق و تخصصی پرداخته نمی‌شود، برگزار می‌کند.

رئیس موسسه یونیدرو خاطرنشان ‌کرد: با توجه به پیچیدگی کانی زایی و کاهش عیار مواد معدنی و ذخایر پُرعیار، ضرورت برگزاری دوره جامع فرآوری مواد معدنی بیشتر می‌شود. این دوره برای کارشناسان با تجربه، ارشد و مدیران شرکت‌ها که آشنایی ضمنی با این حوزه دارند، برگزار می‌شود.

وی ادامه ‌داد: در این دوره‌ها، از استادان برتر داخلی و خارجی استفاده می‌شود و سرفصل‌های تخصصی این دوره‌ها، از دانشگاه‌های برتر دنیا الگوبرداری شده است. این دوره‌ها، به مدت ۲۵۰ ساعت و طی مدت یک سال برگزار می‌شود.

شفایی تنکابنی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی موسسه یونیدرو اظهار کرد: از جمله فعالیت‌های پژوهشی در حال اجرا، دستیابی به دانش بومی سامانه پایش خودکار افزایش ایمنی و بهره‌وری معادن زیرزمینی و پژوهش در حوزه شناسایی گسل‌های آب‌های ژرف در معادن سنگان و هوشمندسازی معادن ایران است.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های پژوهشی موسسه مذکور، بهسازی پلیمری و شیمیایی فیروزه‌ها، طراحی مدلی برای شناسایی اولویت‌های ارتقای بهره‌وری و نیز بررسی ریسک‌ها و فرصت‌های ناشی از تغییر اقلیم در معادن و صنایع معدنی است.

رئیس موسسه یونیدرو با اشاره به برخی از فعالیت‌های آموزشی در حال اجرای این موسسه، تصریح کرد: یونیدرو تاکنون کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مختلفی در بخش معدن و صنایع معدنی شامل اصول تجارت بین‌المللی مواد معدنی، اکتشاف زغال‌سنگ، بیوفناوری در فرآوری مواد معدنی، مدیریت فناوری و فتوگرامتری در معدن را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: نمونه‌برداری، تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات معادن، طراحی فلوشیت و توسعه مدارهای‌ P&ID، نرم‌افزار لیپ‌فراگ، مطالعات هیدرو ژئولوژیکی معادن و مدل‌سازی و تخمین زمین آماری، بخش دیگری از کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی یونیدرو است.