افزایش سرمایه ۱۴۰ درصدی چادرملو

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: در بخش گندله ۴‌درصد رشد تولید داشته‌ایم، تولید آهن اسفنجی با رشد ۱۲ درصدی و تولید کنسانتره هم اگرچه طی ۱۰ ماه امسال نسبت به سال قبل با افزایش همراه نبوده است اما موفق شدیم با خرید سنگ‌آهن در بخش‌های مختلف رشد منفی را کاهش دهیم و تولید کنسانتره را بهبود بخشیم.

وی بیان کرد: طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای شرکت معدنی و صنعتی چادرملو شامل نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی اردکان، کارخانه فروآلیاژ در منطقه بهاباد، کارخانه آجرنسوز و اکسیژن ۲ است، که قرارداد کارخانه فروآلیاژ بهاباد با ظرفیت ۶۵‌هزار تن با پیمانکار منعقد شده است.

طاهرزاده گفت: قرارداد کارخانه فرآورده‌‌‌های نسوز نیز بسته شده که ۱۸۰ میلیون یورو برای بخش مهندسی و تجهیزات خارجی پیش‌بینی شده است. وی افزود: ما همچنین درصدد اخذ گواهی کشف در معدن D۱۹ هستیم و پیش‌بینی ذخیره ۱۰۰ میلیون تنی در این معدن را داریم. وی در پایان گفت: همچنین هزینه‌‌‌های تامین انرژی با‌درصد افزایشی همراه بودند به این معنا که میانگین قیمت هر مترمکعب گاز ۴۸درصد، برق ۲۸درصد و آب ۵۸درصد افزایش‌‌‌ یافته است. به گزارش اختصاصی چیلان، در پایان مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به افزایش سرمایه شرکت از ۹/ ۱۱هزار میلیارد تومان به ۶/ ۲۸هزار میلیارد تومان رای داد.