با توجه به خسارات سیل آبان‌ماه سال‌جاری در استان ایلام به برخی از صنایع این کشور، بانک صنعت و معدن برای واحدهای خسارت دیده که با بهره‏مندی از تسهیلات این بانک مشغول به فعالیت هستند، یک‌سال تنفس اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‏رسانی بانک صنعت و معدن، این خبر در دیدار مدیران ارشد بانک صنعت و معدن با محمدرضامروارید، استاندار ایلام و جمعی از مدیران واحدهای صنعتی استان در نامه‏ای از سوی مدیرعامل بانک صنعت و معدن به این مقام استانی اعلام شد.استاندار استان ایلام، ضمن قدردانی از بانک صنعت و معدن گفت: بیشترین همراهی و همکاری شبکه بانکی در استان ایلام با صنعتگران از سوی این بانک صورت می‎گیرد و نگاهی به تسهیلات اعطا شده به این استان نشان می‏دهد که بانک صنعت و معدن همواره در جایگاه اول قرار دارد.

فروتن، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان ایلام نیز گفت: بانک صنعت و معدن همواره درحمایت از صنایع استان پیش‏قدم بوده و موضوع تنفس دادن هم در همین راستا انجام گرفته و از ارزش زیادی برخوردار است، زیبا بود اگر این اتفاق به‌صورت کامل از سوی شبکه بانکی انجام می‏شد، ولی متاسفانه به‌رغم پیگیری‏هایی که کردیم این اتفاق نیفتاد و تنها بانک صنعت و معدن بود که حاضر به انجام این اقدام ارزشمند شد. نصیری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز تصریح کرد: این بانک عملکرد مثبتی داشته و با بهره‏برداری از طرح‏های بزرگ و متوسطی که در این استان روی آنها سرمایه‏گذاری کرده و به سرعت درحال اجرا می‏باشد، چهره استان را تغییر خواهد داد. وی افزود: از بابت تنفسی که به خاطر مشکلات ایجاد شده سیل اخیر به صنایع دریافت کننده تسهیلات از بانک صنعت و معدن داده شده، باید بگویم که این کار خوبی است که سبب می‏شود تا صنایع آسیب جدی نبینند و ورشکسته نشوند.جای تشکر ویژه دارد که این بانک نسبت به بانکداری، رویکردی نوین دارد.