گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک سپه با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های تعاون در اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد را باید مردمی کرد و راه آن، تعاونی کردن اقتصاد کشور است.

سیدکامل تقوی‌نژاد در همایش بررسی راهکارهای توسعه صادرات تعاونی‌ها با تشریح توان و ظرفیت‌های بخش تعاون گفت: این بخش می‌تواند بسیاری از گره‌های اقتصادی کشور را بگشاید. وی افزود: با توجه به نقش بخش تعاون در اقتصاد کشور و شرایط حاکم بر اقتصاد، باید بتوان از فرصت‌های موجود و از توان این بخش در اقتصاد ملی بهره گرفت. وی گفت: به‌نظر می‌رسد جز از طریق تقویت تعاون نتوانیم به سرمایه اجتماعی مناسب در اقتصاد دست یابیم. مدیرعامل بانک سپه در بحث افزایش بهره‌وری در اقتصاد کشور، با اشاره به بحث واگذاری تصدی‌ها از سوی دولت به بخش غیردولتی گفت: بررسی کلی در خصوص واگذاری‌های دولت به بخش غیردولتی نشان می‌دهد موسسات و نهادهایی که از سوی دولت آزاد شده یا در اختیار شبه‌دولتی‌ها قرار گرفته‌اند، بخش عمده آنها نتوانسته‌اند کارآیی لازم و تحرک کافی برای رشد اقتصادی ایجاد کنند.


مدیرعامل بانک سپه گفت: ظرفیت‌های موجود در اقتصاد تعاونی نشان می‌دهد عمده بنگاه‌های کوچک و متوسط توانسته‌اند با تجمیع سرمایه‌های کوچک مشکلات بزرگی را در تولید و اشتغال حل کنند.وی با بیان اینکه تعاون باید بتواند گروه‌های مختلف را در جهت توسعه انسانی پایدار هدایت کند، به بحث لزوم توجه به کالاهای کشاورزی و استفاده از توان بخش تعاون در کم کردن فاصله بین تولیدکننده و مصرف‌کننده اشاره کرد و گفت: تعاونی‌ها باید با همگرایی در کنار هم یک زنجیره تشکیل داده و به گروه‌های بزرگ تبدیل شوند.وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان مانده تسهیلات سیستم بانکی کشور است، گفت: با رفع موانع در این بخش باید، بخشی از این تسهیلات در اختیار بخش تعاون قرار گیرد.