گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه اعلام دادگاه آمریکایی درباره مصادره اموال این بانک نزد موسسه ویزا موضوع جدیدی نیست، گفت: بانک ملی ایران از طریق وکیل خود پیگیر موضوع است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر عبدالناصر همتی اعلام کرد: بانک ملی از سال ۱۹۹۵ با موسسه‌های ویزا کارت و مستر کارت در آمریکا همکاری داشت و مبالغی هم برای تسویه، نزد این موسسه‌ها تودیع کرده بود.

وی گفت: مبلغی که بانک ملی ایران نزد این موسسه‌ها داشت حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون دلار بود که سال ۱۹۹۵ به‌دلیل تحریم‌های آن زمان، نزد این دو موسسه مالی مسدود شد و تا سال ۲۰۰۷ که برخی تحریم‌های جدید اعمال شد، براساس صورت‌حسابی که برای بانک ملی ایران ارسال می‌شد اصل و فرع پولی که نزد این موسسه‌ها بود به حدود ۲۱ میلیون دلار رسید.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به اینکه پرونده‌ای که اخیرا مطرح شده مربوط به چند سال قبل است، گفت: خانواده‌ای یهودی-آمریکایی آن زمان ادعایی را علیه ایران در دادگاه آمریکایی اعلام کرد و دادگاه نیز در سال ۱۳۹۰ از موسسه ویزا خواست پول بانک ملی ایران را مسدود کند. همتی تاکید کرد: این پرونده موضوع جدیدی نیست، اما اخیرا دادگاه استیناف در آمریکا مجوز اقدام حقوقی برای برداشت از منابع بانک ملی ایران را درخصوص پرونده مذکور داده است.