گروه بنگاه‌ها: مقارن با هفته بانکداری اسلامی، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران در جمع مدیران و اعضای ستاد ویژه هفته بانکداری اسلامی بانک مهر اقتصاد به تشریح مولفه‌های اصلی اقتصاد اسلامی پرداخت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، آیت‌الله صدیقی با ابراز خرسندی از اقدامات بانک مهر اقتصاد در حوزه بانکداری بدون ربا گفت: برنامه‌های مناسبی را که شروع کرده‌اید هنوز جای کار بسیاری دارد؛ بنابراین باید با معرفی عقود اسلامی به مردم و تبیین‌ معاملات شرعی، با ترویج کسب‌و‌کار حلال نظام را در رسیدن به سر منزل مقصود یاری کنید.

در ادامه معاون اعتبارات بانک مهر اقتصاد پیاده‌سازی بانکداری اسلامی را نخستین اولویت این بانک عنوان کرد و گفت: مجموعه مهر با حدود ۸۰۰ شعبه در سراسر کشور و ۱۲ میلیون مشتری در حدود ۵ درصد از بازار پولی و مالی کشور را در اختیار دارد.

حمیدرضا نجف‌پور با تشریح اقدامات بانک مهر اقتصاد در حوزه بانکداری بدون ربا گفت: نظام پولی اسلامی در حال حاضر در حد یک نظریه باقی مانده که باید به مرحله اجرا درآید و به محک گذاشته شود. وی افزود: این بانک با استفاده از رهنمودهای مراجع عظام، علما، صاحب‌نظران و استادان حوزه و دانشگاه توانست برای اولین بار در نظام بانکی کشور با آسیب‌شناسی موانع پیاده‌سازی بانکداری بدون ربا، مدل و الگوی عملی و الزامات استقرار بانکداری اسلامی را طراحی کند و براساس آن اقدامات راهبردی وسیعی را در ۷ سال اخیر عملیاتی کند که از جمله آن تدوین سند راهبردی بانکداری اسلامی، تدوین برنامه‌های ۵ ساله، ایجاد کمیته فقهی،کمیسیون عالی پیاده‌سازی بانکداری اسلامی و تشکیل اداره بانکداری اسلامی در بانک مهر اقتصاد است.