گروه بنگاه‌ها: مراسم اختتامیه هشتمین دوره آموزش بدو خدمت کارکنان با حضور رئیس هیات‌مدیره، مدیرعامل، معاونان و مدیران بانک اقتصاد نوین برگزار شد. در این مراسم مدیرعامل بانک اقتصادنوین طی سخنانی گفت: اگر در شرایط فعلی از من سوال می‌شد که علاقه‌مند حضور در چه موقعیتی بودم؟ قطعا پاسخ می‌دادم که «ای کاش به جای شما همکاران در ابتدای خدمت بودم.» حسن معتمدی افزود: این موضوع به این معنی نیست که ما از مسیری که طی کردیم پشیمان هستیم، بیشتر از این منظر است که شما در موقعیت ویژه‌ای هستید و لازم است قدر این موقعیت را بدانید. وی ایران را کشوری بانک‌محور قلمداد کرد و افزود: در چنین شرایطی ماموریت شما بانکداران به لحاظ ملی و سازمانی بسیار خطیر است که سختی کار شما را دوچندان می‌کند. مدیرعامل بانک اقتصادنوین با اشاره به اینکه چند دسته بانک در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: در برهه‌ای چند بانک دولتی در کشور فعالیت می‌کردند که همگی اطلاعات مشابه و محصولات محدودی داشتند و کار مشخص و تعریف‌شده‌ای را انجام می‌دادند.

اگرچه نظام فعلی بانکداری متفاوت از گذشته است که این تغییرات به این بانک‌ها تسری یافته، ولی این گروه از بانک‌ها همچنان با مشکلاتی دست به گریبان هستند که شبکه گسترده شعب و خدمات محدود از جمله این محدودیت‌ها است. معتمدی ادامه داد: دسته دیگر بانک‌های خصوصی شده از بدنه دولت هستند که از چارچوب‌های دولتی خارج شده‌اند. این بانک‌ها مشکلات گذشته همچون تعداد زیاد شعب و پرسنل را با خود یدک می‌کشند، ضمن اینکه از نظر ساختاری نیز هنوز نتوانسته‌اند شرایط فعالیت یک بانک خصوصی را احراز کنند.وی گفت: دسته دیگر بانک‌های خصوصی هستند. با وجود اینکه به‌نظر می‌آید بانک‌های خصوصی خدمات مشابهی ارائه می‌دهند، اما اینطور نیست؛ ۱۸ بانک خصوصی که عضو کانون بانک‌های خصوصی هستند، وزن‌ها و نگرش‌های مدیریتی متفاوتی را دنبال می‌کنند.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین گفت: در میان بانک‌های خصوصی کشور تعداد محدودی از بانک‌ها همچون بانک اقتصادنوین به‌دنبال اجرای برنامه‌های مدون و روز آمد در درون سازمان خود و شبکه بانکی هستند. معتمدی عنوان کرد: برنامه استراتژیک بانک بعد از مدت‌ها تلاش کارشناسی آماده شده است که این برنامه به‌عنوان یک الگو در نظام بانکداری کشور به اجرا درخواهد آمد. در برنامه استراتژیک تاکید داریم که در افق سال ۱۴۰۰، جزو سه بانک برتر کشور به لحاظ سودآوری باشیم. در ادامه این مراسم رئیس هیات‌مدیره بانک اقتصادنوین نیز طی سخنانی گفت: شما جوانان فرهیخته و آموزش دیده در مسیری پای گذاشته‌اید که توام با پیشرفت و فراگیری دانش‌های نوین است.

فتحعلی با تبریک پایان موفقیت‌آمیز این دوره از دوره‌های بدو خدمت بانک، تصریح کرد: از برگزارکنندگان این دوره که این فرصت را فراهم کردند تا همکاران جوان آموزش‌های لازم را ببینند و به کیفیت عملکردشان افزوده شود، تشکر می‌کنم. علی‌اکبر حدادزادگان، معاون طرح و برنامه و سرمایه انسانی بانک از دیگر سخنرانان این مراسم بود و طی سخنانی گفت: امیدواریم همکاران با حضور در این دوره‌ها، با کسب دانش بیشتر به فعالیت خود ادامه دهند.