گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک سپه از هدف‌گذاری این بانک برای توزیع عادلانه منابع در استان‌ها و کمک به رشد و توسعه آنها خبر داد. سیدکامل تقوی‌نژاد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: بانک سپه در بخش‌های کلان و استراتژیک اقتصاد کشور مثل صنعت، بازرگانی و مسکن ورود پیدا کرده و کارهای بزرگی انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه گرایش بانک سپه برای خدمت‌رسانی به سمت استان‌ها و مناطق محروم است، تصریح کرد: نسبت تسهیلات به منابع در استان‌ها نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و جهت‌گیری بانک سپه توزیع عادلانه منابع و کمک به تولید و اشتغال است.

تقوی‌نژاد درخصوص دلیل ماندگاری بانک سپه در شرکت‌های سنگ‌آهنی، گفت: سرمایه‌گذاری این بانک در صنعت سنگ‌آهن موجب رشد و بالندگی این صنعت شده و چه بسا اگر بانک سپه سرمایه خود را در صنایع دیگر متمرکز می‌کرد، با بازده بیشتری مواجه می‌شد، اما سرمایه‌گذاری در صنعت سنگ‌آهن هر چند دیر به بازدهی رسید، اما یکی از استراتژیک‌ترین صنایع کشور را به بالندگی رساند و اساسا صنعت فولاد کشور را از تامین مواد اولیه بی‌نیاز کرد.

این سهامدار عمده شرکت‌های سنگ‌آهنی گفت: بانک سپه قصد واگذاری برخی شرکت‌های خود از جمله سرمایه‌گذاری امید، گل گهر و چادرملو را مطابق شرایط و مقتضیات بازار سرمایه دارد، اما دریافت بهره مالکانه سنگین از این شرکت‌ها هیچ ارتباطی به برنامه بانک سپه از خروج از بنگاهداری ندارد؛ چراکه بیشتر سهامداران شرکت‌های مزبور بیش از ۱۰۰ هزار نفر از بازنشستگان صنعت فولاد و صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها و همچنین دارندگان سهام عدالت هستند و باید از منافع آنان در این موضوع صیانت کرد.