گروه بازار پول: حمید تهران‌فر معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام کرد که صرافی‌ها در افزایش نرخ ارز نقشی نداشته‌اند. این مقام مسوول روز جمعه به «ایرنا» گفت: «این امکان وجود دارد که اگر بازار از کنترل خارج شود، صرافان نیز اقداماتی را برای افزایش قیمت‌ها در بازار ارز انجام دهند، اما هم‌اکنون این بازار تحت کنترل بانک مرکزی است.» وی در ادامه مهم‌ترین عامل موثر در افزایش نرخ ارز را کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی عنوان کرد. تهران‌فر گفت: «کاهش قیمت نفت علاوه‌بر کاهش درآمدهای ارزی دولت، تاثیرات نامناسبی نیز بر بودجه خواهد داشت.» تهران‌فر در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در خصوص چگونگی وضعیت دریافت مجوز توسط صرافی‌ها تصریح کرد: «مشکل خاصی در ارائه مجوز وجود ندارد، اما ارائه مجوز امری زمانبر است.» معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: «بسیاری از صرافی‌ها در نوبت دریافت مجوز هستند و بانک مرکزی نیز به مرور در حال ارائه مجوز به آنها است». وی همچنین درخصوص زمان‌بندی ارائه مجوز به صرافی‌ها اعلام کرد: «بانک مرکزی هیچ زمان‌بندی را برای ارائه مجوز به صرافی‌ها مشخص نکرده و به مرور این مجوزها را صادر خواهد کرد». معاون نظارتی بانک مرکزی مطرح کرد

عدم نقش صرافان در افزایش نرخ ارز

گروه بازار پول: حمید تهران‌فر معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام کرد که صرافی‌ها در افزایش نرخ ارز نقشی نداشته‌اند. این مقام مسوول روز جمعه به «ایرنا» گفت: «این امکان وجود دارد که اگر بازار از کنترل خارج شود، صرافان نیز اقداماتی را برای افزایش قیمت‌ها در بازار ارز انجام دهند، اما هم‌اکنون این بازار تحت کنترل بانک مرکزی است.» وی در ادامه مهم‌ترین عامل موثر در افزایش نرخ ارز را کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی عنوان کرد. تهران‌فر گفت: «کاهش قیمت نفت علاوه‌بر کاهش درآمدهای ارزی دولت، تاثیرات نامناسبی نیز بر بودجه خواهد داشت.» تهران‌فر در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در خصوص چگونگی وضعیت دریافت مجوز توسط صرافی‌ها تصریح کرد: «مشکل خاصی در ارائه مجوز وجود ندارد، اما ارائه مجوز امری زمانبر است.» معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: «بسیاری از صرافی‌ها در نوبت دریافت مجوز هستند و بانک مرکزی نیز به مرور در حال ارائه مجوز به آنها است». وی همچنین درخصوص زمان‌بندی ارائه مجوز به صرافی‌ها اعلام کرد: «بانک مرکزی هیچ زمان‌بندی را برای ارائه مجوز به صرافی‌ها مشخص نکرده و به مرور این مجوزها را صادر خواهد کرد».

تقدیر دولت از مدیرعامل بیمه معلم

گروه بنگاه‌ها: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با ارسال تقدیرنامه‌ای خطاب به محمد ابراهیم تحسیری، مدیرعامل شرکت بیمه معلم، از احساس مسوولیت این شرکت در قبال دانش‌آموزان حادثه دیده شین‌آباد تشکر کرد. به گزارش پایگاه خبری اعتبار، محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در این تقدیرنامه سعی و تلاش شرکت بیمه معلم را برای حل مشکل مادی و معنوی دانش‌آموزان حادثه دیده مدرسه شین‌آباد شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی عنوان و تقدیر کرد. همچنین بیمه مرکزی در آخرین گزارش خود از عملکرد صنعت بیمه اعلام کرد: شرکت بیمه معلم در سال جاری رتبه یک توانگری خود را حفظ کرده‌است.

مجمع فوق‌العاده بانک سرمایه برگزار می‌شود

گروه بنگاه‌ها: سرپرست بانک سرمایه در گردهمایی روسای شعب تهران و استان البرز گفت: با مساعدت ویژه دادستانی تهران، هم‌اکنون پرونده بانک به اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری عودت داده شد و مراحل اداری خود را برای ثبت مجامع قبلی و افزایش سرمایه در راستای تقسیم سود انباشته سه ساله بین سهامداران می‌گذراند که پس از موفقیت مراحل اداری مذکور، بلافاصله مجمع فوق‌العاده‌ بانک به منظور بررسی اساسنامه جدید، انتخاب اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل جدید و ساماندهی وضعیت بانک سرمایه تشکیل و متعاقب آن نیز، نماد بانک فعال می‌شود. به گزارش روابط عمومی بانک سرمایه، دکتر شهاب‌الدین غندالی، ساماندهی وضعیت بانک سرمایه را منوط به همکاری تنگاتنگ بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه ماحصل جلسه هفته گذشته که با رئیس کل بانک مرکزی و با حضور دکتر علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس هیات امنای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان (سهامدار عمده بانک سرمایه) برگزار شد، با قول مساعد و همه‌جانبه ضابطه‌مند بانک مرکزی، به‌زودی شاهد ثبت صورتجلسات مجامع قبلی و افزایش سرمایه بانک در اداره کل ثبت شرکت‌ها و متعاقبا تقسیم سود بین سهامداران خواهیم بود که این یک خبر خوشی برای همه سهامداران بانک و به‌خصوص فرهنگیان عزیز است و بانک سرمایه نیز پس از چند سال بحران، وارد مرحله تازه شده که نویدبخش آینده‌ای روشن برای بانک است.