گروه بنگاه‌ها: عضو هیات‌مدیره بانک کشاورزی گفت: شناسایی و پذیرفتن واقعیت‌های دنیای امروز، از ضرورت‌های سازمان‌ها است. به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، حشمت‌الله نظری که در ارتباط زنده تصویری با شرکت‌کنندگان در همایش منطقه‌ای مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) این بانک سخن می‌گفت، با اعلام مطلب فوق افزود: طی سه دهه گذشته اتفاقاتی رخ داده که دنیا و بشریت را دستخوش تغییرات کرده است. وی با بیان اینکه در دنیای امروز قوانین سنتی از بین رفته و قوانین جدید جایگزین آن شده است، گفت: رقابت در شرایط کنونی موجب شده است روزانه هزاران شرکت از بین بروند و شرکت‌های جدید جایگزین آنها ‌شوند. نظری به سابقه ۸۱ ساله خدمت این بانک به بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: در دنیای رقابتی امروز مدیریت تضادها (پارادوکس‌ها) یک ضرورت است و سازمان‌هایی موفق هستند که بهترین خدمات را با کمترین قیمت ارائه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش سرمایه انسانی، فناوری و افزایش رضایت مشتری را سه عامل اصلی برای موفقیت و بقا در عرصه بانکداری دانست و گفت: بسیاری از موفقیت‌ها و دستاوردهای بانک کشاورزی در حوزه‌های مختلف به‌دلیل در اختیار داشتن سرمایه انسانی مسوولیت‌پذیر است.

عضو هیات‌مدیره بانک کشاورزی در ادامه سخنانش تصریح کرد: در دنیای امروز، دوره مشتری مداری سپری شده و افزایش رضایت مشتری جزو عوامل سه‌گانه موفقیت سازمان‌ها است.

وی با بیان اینکه تغییر ساختار بانک کشاورزی با رویکرد توجه به مشتری و افزایش رضایت مشتری انجام شده است،خاطرنشان کرد: یکی از برجسته‌ترین اقدامات در این بانک مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. عضو هیات‌مدیره بانک کشاورزی با بیان اینکه مشتری تفاوت میان صداقت و تظاهر را به خوبی درک می‌کند، متذکر شد: از روسا و کارکنان شعب انتظار می‌رود تفکر افزایش رضایت مشتری را در درون بانک نهادینه کنند.