گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بیمه سرمد در نخستین نشست خود با اصحاب رسانه از افزایش سرمایه این شرکت خبر داد و گفت: براساس مصوبه هیات وزیران سرمایه شرکت‌های بیمه باید به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یابد، هم‌اکنون سرمایه بیمه سرمد ۴۰ میلیارد تومان است که مقرر شده از محل آورده سهامداران و مطالبات آنها سرمایه شرکت به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یابد. هادی همچنین از صدور مجوز بیمه درمان تکمیلی انفرادی توسط بیمه مرکزی خبر داد و گفت: بر همین اساس ارائه این خدمت از برنامه‌های آتی این شرکت است.

وی افزود: شرکت‌های بیمه پس از صدور مجوز بیمه مرکزی امکان ارائه این خدمت را دارند، اما از آنجا که این خدمت دارای ریسک بالایی است، شرکت‌های بیمه اقبال کمتری نسبت به آن دارند.مدیرعامل بیمه سرمد اظهار کرد: رویکرد مهم این بیمه، نوآوری، خلاقیت و استفاده از هم‌افزایی با سهامداران بزرگ و ارزشمند خود همچون بانک‌های صادرات و شهر برای تامین حداکثری منافع ذی‌نفعان است.

وی با بیان اینکه استراتژی ما در این شرکت سودآوری به جای پرتفومحوری است، اظهار کرد: بنا داریم که با برنامه‌ریزی و اقدامات موثر ترکیب پرتفوی متوازنی از حق بیمه ایجاد کنیم که هم پاسخگوی نیاز مشتریان باشد و هم انتظار ذی‌نفعان با دریافت سود منطقی و معقول را برآورده کند.

هادی ادامه داد: پوشش بیمه‌های موجود در بازار بیمه کشور تشکیل شده از بیمه‌های اموال، اشخاص و مسوولیت که از لحاظ اصول بنگاهداری، برخی از محصولات در این بازار برای بیمه‌گران از قابلیت مدیریت ریسک بهتر برخوردارند.

هادی گفت: البته بازاریابی و دسترسی به آن بخش از بازار که متقاضی این پوشش‌ها هستند، از دشواری‌های خاص خود برخوردار است لیکن حاشیه امن مطمئن‌تری برای یک شرکت بیمه از لحاظ سودآوری فراهم می‌کنند و شرکت‌ها می‌توانند با اعمال مدیریت ریسک صحیح و رعایت اصول حرفه‌ای بیمه‌گری، اطمینان خود را از وجود این امنیت تقویت کنند.

وی افزود: دسته دیگر محصولات در این بازار محصولاتی است که از لحاظ بازاریابی و دسترسی به متقاضیان این پوشش‌ها، به نسبت ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود؛ ولی شدت و تواتر ریسک‌های تحت پوشش تابع عوامل بیرونی و غیرقابل کنترل است و تا حدود زیادی اختیار مدیریت ریسک این دسته از ریسک از اختیار شرکت بیمه خارج است و به این ترتیب از حاشیه سود کم و حتی زیان برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در ترکیب پرتفوی حق بیمه سال گذشته نیز این استراتژی مشهود است به‌گونه‌ای که سه رشته بیمه آتش‌سوزی، مهندسی و باربری بیشترین سهم را در حق بیمه ۱۰۸ میلیارد ریالی دارند و امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم با برنامه‌ریزی و تلاش امکان تحقق ترکیب پرتفوی متوازن از انواع رشته‌های بیمه را فراهم کنیم.

مدیرعامل این شرکت بیمه‌ای با اشاره به قراردادهای منعقده با شرکت متبوعش گفت: به موجب قراردادهای بیمه اتکایی منعقد شده با بیمه‌گران داخلی و قراردادهای کنسرسیوم، مدیریت ریسک، در موضوعات و موارد بیمه در پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی و مهندسی به‌خصوص در بیمه نیروگاه‌های منتظر قائم، منتظری و زواره‌ای رعایت شده است. همچنین تلاش کرده‌ایم به‌رغم حق بیمه قابل‌توجهی که دارد، میزان ریسک نگهداری شده نزد شرکت با رعایت احتیاط‌های لازم و متناسب با سرمایه و توان فنی و مالی شرکت باشد تا در صورت بروز خسارت شرکت تا حد امکان با شرایط غیرعادی مواجه نشود.