عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در رابطه با تصمیمات اتخاذشده برای تغییر در سود سپرده‌های بانکی، گفت: بانک‌ها باید مشارکت و سرمایه‌گذاری در تولید را جایگزین پرداخت سود پول کنند، در این صورت تمایل برای سپرده‌گذاری افزایش یافته و تولید نیز رونق می‌یابد.

به گزارش «ایسنا»، سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی اظهار کرد: نمی‌توان در وضعیت کنونی فاصله میان سود سپرده‌های بانکی و تورم را افزایش داد، چون این اقدام به افزایش نقدینگی و رشد تورم منجر می‌شود.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که نمی‌توان از آن غافل شد فاصله میان سود سپرده و تسهیلات است، به‌نحوی‌که نمی‌توان منابع را با نرخ بهره ۱۰ تا ۲۰ درصد دریافت و در مقابل تسهیلات ۲۰ تا ۳۰ درصدی پرداخت کرد، از این رو تلاش باید در راستای هماهنگی میان جذب منابع و تسهیلات باشد. نماینده مردم شرق هرمزگان در خانه ملت همچنین با ابراز نگرانی از کمبود منابع بانکی با کاهش سود سپرده‌ها گفت: زمانی که بانک‌ها با کمبود منابع مواجه شوند، قطعا از میزان تسهیلات پرداختی به تولید کاسته خواهد شد که این موضوع با رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در تناقض است. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: بانک‌ها به جای افزایش یا کاهش سود باید با جلب اعتماد مردم به فکر مشارکت در پروژه‌های تولیدی باشند، در این صورت هم بانکداری اسلامی محقق شده و هم تولید در کشور رونق می‌یابد، مردم نیز قطعا سود کسب شده از تولید را به سود پول ترجیح می‌دهند. نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس در رابطه با اثرات کاهش سود پول و برهم خوردن تعادل بازار نیز گفت: سیل نقدینگی باعث برهم خوردن تعادل بازار می‌شود.