فاطمه بهادری- صندوق مهررضا در برخی استان ها وام ازدواج را پنج روزه به متقاضیان پرداخت می‌کند.

این خبر را سیدحسین شبیری، مدیرعامل صندوق مهررضا در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اعلام کرده است. این خبر در حالی اعلام می‌شود که یک ماه قبل در تاریخ ۲۵دی‌ماه، مدیرعامل صندوق مهررضا در مراسم امضای تفاهمنامه بانک ملی با این صندوق، از یک هفته‌ای شدن مدت پرداخت وام ازدواج یک‌میلیون تومانی خبر داد.شبیری با تاکید بر اینکه وام ازدواج صندوق مهررضا با یک ضامن پرداخت می‌شود گفت: متقاضیان می‌توانند حداکثر ظرف مدت یک هفته پس از ارائه مدرک، وام را از بانک دریافت کنند.

پس از اعلام خبر فوق در روزنامه‌ها، متقاضیانی که مدت‌ها برای دریافت وام یک‌میلیونی ازدواج در انتظار بودند نسبت به دریافت آن امیدوار شدند.اما پس از چندی مشخص شد که این مشکلات همچنان ادامه دارد و خبر پرداخت یک‌هفته‌ای وام، تضمینی برای اجرای آن به حساب نمی‌آید.

حتی تعدادی از این متقاضیان در تماسی که با روزنامه دنیای اقتصاد داشتند می‌پرسیدند که چرا به‌رغم انتشار خبر فوق، مدت‌ها است که در انتظار دریافت وام هستند و در روزهای پایانی سال نیز، بانک‌ها به علت کمبود منابع، تسهیلاتی پرداخت نمی‌کنند.با این وجود، صندوق مهررضا مدت زمان ۷ روز را به ۵ روز کاهش داده است.

البته هنوز مشخص نیست ۵ روز نیز از چه ضمانت اجرایی برخوردار است.

مدیرعامل صندوق مهررضا کاهش مدت زمان پرداخت وام ازدواج را در برخی نقاط کشور مانند استان مرکزی، بسیاری از شهرستان‌ها و... اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه هنوز در برخی نقاط برای پرداخت این وام با مشکلاتی روبه‌رو هستیم افزود: برخی مشکلات اداری مانع از پرداخت به موقع و سریع این وام می‌شود.

براساس گفته‌های شبیری، روزانه بیش از دو هزار نفر برای دریافت وام ازدواج ثبت‌نام می‌کنند.به زودی نیز شماره‌تلفنی اعلام می‌شود تا متقاضیان از وضعیت وام خود مطلع شوند.