لیلا اکبرپور

سهامیان مقدم سرپرست بیمه ایران که به‌جای آسوده مدیرعامل برکنارشده به این سمت منصوب شد در حاشیه سمینار بیمه‌های انرژی به سوالات دنیای اقتصاد پاسخ داد. این سمینار اولین حضور او در جمع خبرنگاران بود.

سهامیان مقدم دارای مدرک کارشناسی بیمه‌های بازرگانی و کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک می‌باشد و در‌حال‌حاضر دانشجوی دکترای اقتصاد مالی است. او در ابتدا در پاسخ به این پرسش دنیای اقتصاد که «آیا شما به عنوان مدیرعامل بیمه ایران در این شرکت ماندگار هستید؟» سکوت کرد و منتظر سوال بعدی شد. در مقابل این سوال که این روزهای سخت را چگونه در بیمه ایران می‌گذرانید نیز گفت: تمام روز را به ملاقات و به قولی بازاریابی برای شرکت مشغول هستم و تا پاسی از شب به جواب مکاتبات اداری می‌پردازم.

از او پرسیدم، یکی از دلایل دیوان محاسبات برای برخورد با مدیران برکنار شده بیمه ایران موضوع برخی نمایندگی‌ها است، آیا به همین خاطر خود شما مستقیم وارد حرفه بازاریابی شدید؟

سرپرست بیمه ایران گفت: مشکل پیش آمده در بیمه ایران را مربوط به نمایندگان نمی‌دانم و اتفاقا از شبکه فروش حمایت می‌کنم.

او افزود: جلوی پای شبکه فروش فرش قرمز پهن می‌کنم، چرا که امروز در دنیا مکانیزم گردش اقتصادی قائم به ذات ستاد نیست و باید از شبکه فروش مدد گرفت.

سهامیان ادامه داد: مشکل عدم نظارت دقیق و کنترل‌های مالی و فنی دامن‌گیر عزیزان شد و اعتبار جمع کثیری مورد سوال قرار گرفت.

او گفت: بیمه ایران دارای شبکه فروش مجرب و متخصص بسیار خوبی است.

بار دیگر از او پرسیدم آیا بعد از انتصاب به سمت سرپرستی با نمایندگان متخلف برخورد کردید؟

او گفت: اگر تخلف محرز باشد برخورد می‌کنم و هنوز تخلفی ثابت نشده است.

از او سوال کردم حتی صدور بیمه‌نامه را به صورت موقت لغو نکردید؟ گفت: خیر، منتظر رسیدگی دادگاه و رای صادره هستیم!

سهامیان در مقابل از تدوین استراتژی بیمه ایران در سال ۸۶ توسط خود او خبر داد و گفت:‌ در اولین قدم به سوی شفاف‌سازی در کلیه عملیات گام برداشته‌ایم تا عملیات شرکت قانونمند و مطمئن انجام بپذیرد.

سهامیان تقویت حوزه نظارت در کلیه ابعاد مالی و فنی شرکت را از اهداف دیگر مدیریت جدید دانست و افزود: گروه جدید کارشناسی در واحدهای نظارت مشغول فعالیت هستند تا نظارت مستمر و مستقیم صورت گیرد.

سهامیان گفت: بیمه ایران را یک سرمایه ملی می‌دانم و برای حفظ این سرمایه ملی همه مردم، دولت عدالت محور و رییس‌جمهور نقش ارزنده و در عین حال حساسی ایفا می‌کنند.

او ادامه داد: بیمه ایران دارای توانمندی‌های زیادی است و در نظر دارد در تعامل با سایر شرکت‌های بیمه کشور در زمینه بیمه‌های اتکایی و اشاعه فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن گام‌های موثری بردارد.

سهامیان در خاتمه گفت: صورت‌های مالی شرکت بیمه ایران اول تیرماه آماده ارائه به مجمع عمومی این شرکت است.