مطالبات معوق و سررسید گذشته بانک‌ها و موسسات اعتباری در ۱۱ ماه نخست سال گذشته ۵/۶۱درصد، بانک‌های تخصصی ۶/۹۳درصد و بانک‌های خصوصی ۳/۳۶۰‌درصد افزایش یافت. به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور در ۱۱ ماه نخست سال گذشته ۲۷۷‌هزار و ۹۰۰‌میلیارد ریال تسهیلات اعطا کردند، که نسبت به ابتدای سال ۸۵ رشد ۴/۳۳درصدی نشان می‌دهد.

رقم کل تسهیلات اعطایی در پایان بهمن ماه سال ۸۵ به بیش از یک هزار و‌۱۱۰میلیارد ریال رسید که نسبت به رقم ۸۳۲‌میلیارد ریالی ابتدای سال، ۴/۳۳‌درصد رشد نشان می‌دهد.

از کل رقم تسهیلات اعطایی، ۶/۳درصد آن وام‌های قرض‌الحسنه، ۴/۷‌درصد مضاربه، ۸/۴درصد سلف، ۸/۱۳‌درصد مشارکت مدنی، ۳/۵درصد جعاله، ۲/۴۸‌درصد فروش اقساطی، ۹/۲‌درصد اجاره به شرط تملیک، ۹/۱درصد مشارکت حقوقی، ۱/۱‌درصد سرمایه‌گذاری مستقیم، ۱/۰درصد خرید دین، ۷/۰درصد اموال معاملات، و ۱/۱۰درصد مطالبات معوق و سررسید گذشته بوده است.

در ۱۱ماه نخست سال گذشته تسهیلات اعطایی بانک‌های تجاری ۶/۳۰‌درصد، بانک‌های تخصصی ۴/۳۴درصد، و تسهیلات اعطایی بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری ۶/۴۵درصد رشد داشته است.

مطالبات معوق و سررسید گذشته بانک‌ها نیز تا پایان بهمن‌ماه با ۵/۶۱‌درصد رشد نسبت به ابتدای سال گذشته به ۱۱۲هزار و ۷۳۱‌میلیارد ریال رسید.

در این میان، مطالبات معوق بانک‌های تجاری ۳۱‌درصد، بانک‌های تخصصی ۶/۹۳درصد و بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری ۳/۳۶۰‌درصد رشد کرد.

مطالبات معوق و سررسید گذشته بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری در ابتدای سال گذشته ۳‌هزار و ۳۵۳‌میلیارد ریال بود که تا پایان بهمن‌ماه گذشته به ۱۵‌هزار و ۴۳۷‌میلیارد ریال رسید.