گروه بنگاه‌ها- رییس اداره کل طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه پیشنهاد افزایش وام ساخت و خرید مسکن را به بانک مرکزی دادیم و تاکنون منجر به نتیجه نشده است، گفت: وام ۲۰ میلیونی خرید مسکن در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰ الی ۳۰ درصد قیمت در تهران را پوشش می‌دهد. به گزارش خبرگزاری فارس، نادر قاسمی در مورد پیشنهاد افزایش وام ساخت از ۳۰ میلیون تومان به ۴۰میلیون تومان به بانک مرکزی افزود: پیشنهاد افزایش وام ساخت مسکن را به بانک مرکزی ارائه کردیم که تاکنون منجر به نتیجه نشده است.

وی درباره افزایش وام خرید مسکن اظهار کرد: حساب صندوق پس‌انداز مسکن و اوراق حق تقدم چون با موافقت بانک مرکزی بوده است هرگونه تغییری در این حساب‌ها تنها با مجوز بانک مرکزی امکان‌پذیر است.

قاسمی ادامه داد: مطابق بسته سیاستی- نظارتی بانک مرکزی در سال گذشته سقف وام خرید مسکن تا رقم ۲۵۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده بود که با وجود آمادگی بانک مسکن، این طرح در کارگروه مسکن کشور مورد موافقت قرار نگرفت.

وی در مورد اینکه آیا بانک مسکن تمایلی به افزایش سقف وام خرید مسکن یا ساخت مسکن دارد تاکید کرد: مکاتبات مستمر بانک مسکن در این مورد نشان‌دهنده رضایت بانک از این موضوع است، چون هم به نفع مردم و هم به نفع بانک است.