گروه بازار پول- مدیر فن‌آوری اطلاعات بیمه پارسیان اعلام کرد که این شرکت موفق به پیاده‌سازی و استقرار سیستم‌های جدید آنلاین مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین شد. علی کمندی با بیان این نکته که بیمه پارسیان به عنوان بزرگ‌ترین شرکت بیمه غیردولتی و سومین شرکت بزرگ بیمه در ایران با بیش از یکهزار و ۵۰۰ نمایندگی و واحد صدور در سراسر کشور مطرح است، ادامه داد: توسعه شبکه فروش و نمایندگی‌ها به عنوان یکی از استراتژی‌های اصلی این شرکت است و در راستای عملیاتی‌سازی این استراتژی اقدامات مختلفی تاکنون انجام شده است.

وی ادامه داد: در این راستا محدودیت‌ها و چالش‌های ناشی از ساختارهای توزیع شده سیستم‌های اطلاعاتی و ریسک‌های توسعه کنترل نشده شبکه فروش در تبیین ویژگی‌های کلیدی سیستم‌های جدید مورد توجه و اهتمام جدی قرار گرفته و این سیستم‌ها در دو حوزه صدور و خسارت بالغ بر ۱۰۰ سیستم را شامل می‌شود که همگی بر خط هستند. کمندی با تاکید بر این نکته که در تولید و توسعه این نرم‌افزارها تلاش شده است تا از آخرین متدولوژی‌های روز مهندسی نرم‌افزار استفاده شود، یادآور شد: طراحی سیستم‌های آنلاین از سال گذشته آغاز شده و نسخه جدید نرم‌افزارهای بیمه‌ای پارسیان در تمامی شعب و واحدهای صدور این شرکت مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گفته وی، دستیابی لحظه‌ای به اطلاعات، تمرکز اطلاعات، افزایش ضریب امنیت و بهبود سرعت و کیفیت سرویس‌دهی به مشتریان از ویژگی‌های این طرح به شمار می‌آیند.