مدیرعامل بیمه کارآفرین با اشاره به اینکه پروژه‌های ساختمانی با وجود رکود فعلی بازار، بازدهی قابل قبولی را به خود اختصاص داده‌اند از سرمایه‌گذاری ذخیره ریالی بیمه‌نامه‌های عمر این شرکت در این بخش از اقتصاد کشور خبر داد. محمود ضرابی درگفت‌وگو با «فارس» در رابطه با بازنگری آیین‌‌نامه سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه در بازارهای پولی و مالی کشورکه توسط بیمه مرکزی انجام شده است، اظهار کرد: ابلاغ آیین‌نامه مذکور به شرکت‌های بیمه نقش موثری در گسترش عملکرد و حضور آنها در بازار سرمایه‌گذاری کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه سرمایه‌گذاری طی چند سال گذشته تدوین و تاکنون مورد بازنگری قرارنگرفته بود، افزود: در زمان تدوین این آیین‌نامه بخش‌خصوصی هنوز وارد چرخه صنعت بیمه نشده بود و به همین دلیل بازنگری در این رابطه طی سال‌های اخیر ضرورت بیشتری یافته است.

ضرابی در ادامه درخصوص عملکرد بیمه کارآفرین ضمن بیان این مطلب که این شرکت بیمه تاحد لازم سپرده‌گذاری‌های مناسب را نزد بانک‌ها انجام داده است، گفت: شرکت بیمه کارآفرین ذخیره‌های ریالی بیمه نامه‌های عمر خود را دراین راستا در پروژه‌های ساختمانی سرمایه‌گذاری کرده است.

به گفته این مقام مسوول بیمه‌ای، پروژه‌های ساختمانی با وجود رکود فعلی بازار، بازدهی قابل قبولی دارند و همچنین بازار با ثبات‌تری نسبت به دیگر بخش‌های اقتصادی به خود اختصاص داده‌اند.

وی ضمن بیان این مطلب که تغییرات ناشی از فعالیت بازار بورس طی زمان‌های مختلف، نوسات زیادی را به همراه خواهد داشت؛ ولی بازار مسکن این گونه نیست، تصریح کرد: با در نظر گرفتن این مطلب، بیمه کارآفرین ذخیره‌های ریالی بیمه‌نامه‌های عمر خود را که باید در بلند مدت به بیمه‌گذاران ارائه دهد، در بخش پروژه‌های ساختمانی سرمایه‌گذاری کرده است.

به گفته وی، بیمه کارآفرین بیشتر در حوزه‌هایی مانند موسسات مالی و اعتباری که مورد توجه اکثریت مردم است، سرمایه‌گذاری می‌کند.

شرکت بیمه کارآفرین درهفته گذشته شاهد بازدید مدیر عامل بانک کارآفرین از این شرکت بیمه‌ای بود، ضرابی در خصوص همکاری این شرکت بیمه با بانک کارآفرین به خبرنگار فارس، اظهار داشت: بانک کارآفرین ۱۰ درصد از سهام بیمه کارآفرین را در اختیار دارد و بیمه کارآفرین نیز حدود ۳ درصد از سهام این بانک را خریداری کرده است.

مدیرعامل بیمه کارآفرین درادامه افزود: به واسطه آنکه گروه موسسان بانک و بیمه کارآفرین تا حدودی مشترک هستند تعامل میان این دو بخش در مقایسه با دیگر شرکت‌های بیمه‌ای بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه در بازدید هفته گذشته مدیرعامل بانک کارآفرین از شرکت بیمه کارآفرین دو طرف تاکید زیادی بر تعمق ارتباط و همکاری با یکدیگر داشتند، درخصوص اقدامات بیمه کارآفرین برای سلامت موسسات بیمه زیر مجموعه این شرکت بیمه، گفت: با در نظر گرفتن این نکته که آیین‌نامه‌ها و مقررات شورای عالی بیمه در حکم قانون برای شرکت‌های بیمه محسوب می‌شوند، این شرکت‌ بیمه علاوه بر قانون تجارت تمام قوانین این نهاد بیمه‌ای را به نحو احسن انجام می‌دهد.