پایگاه اطلاع‌رسانی آمریکایی «داو جونز» روز چهارشنبه اعلام کرد، در پی درخواست سه گروه بزرگ تجاری آمریکا برای بازنگری در قانون تحریم بیمه شرکت‌های خارجی طرف قرارداد با ایران، واحد قوانین اداری فدرال آمریکا به غیرقانونی بودن این تحریم رای داد. به گزارش ایرنا، طبق اعلام داوجونز، براساس حکم واحد قوانین اداری فدرال آمریکا که مسوولیت ارزیابی قوانین دولتی را به عهده دارد، کمیسر بیمه ایالت کالیفرنیا در زمینه ممانعت از سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه این ایالت در کمپانی‌هایی که با ایران مبادلات بازرگانی دارند، روند قانونی را طی نکرده است.

واحد قوانین اداری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که «استیو پویزنر» کمیسر بیمه کالیفرنیا، مقررات جدید بیمه را بدون گذراندن مراحل قانونی که مستلزم صدور اطلاعیه، بررسی و سایر اقدامات مربوط به لازم‌الاجرا شدن یک قانون جدید است، وضع و ابلاغ کرد.

این تصمیم زمانی اتخاذ شد که سه گروه تجاری به نمایندگی از صنعت بیمه آمریکا، از این اداره خواستند تا روندی را که پویزنر در اعمال محدودیت‌های جدید در مورد سرمایه‌گذاری آنان در ماه فوریه طی کرد، مورد بازبینی قرار دهد.

پویزنر از شرکت‌های بیمه‌گذار خواسته بود تا هرگونه سرمایه‌گذاری در ۵۰ شرکت خارجی را که در بخش‌های صنایع انرژی و دفاعی ایران فعالیت دارند، متوقف کنند. شرکت‌هایی نظیر «زیمنس»،‌ و «رویال داچ شل» نیز در این فهرست قرار دارند.

انجمن بیمه آمریکا، یکی از گروه‌های تجاری که این روند قانونگذاری را زیر سوال برده است، در بیانیه‌ای مراتب رضایت خود را از تصمیم روز دوشنبه این اداره اعلام کرد.

سخنگوی پویزنر روز سه‌شنبه اعلام کرد که اداره بیمه در حال بررسی تصمیم واحد قوانین اداری و گزینه‌های پیش‌رو‌ست، اما ما همچنان معتقدیم مراحل لازم را در این زمینه طی کرده‌ایم.