مسعود رضا طاهری

قیمت سکه بهار آزادی ۴ هزار تومان دیگر گران شد و دیروز تا ۳۰۴ هزار تومان بالا رفت. روز گذشته بهای فروش اقلام سکه در بازار در آستانه روز مادر با افزایش قیمت مواجه شد و سکه بهار آزادی رکورد ۳۰۴ هزار تومانی را نیز در این ایام ثبت کرد. سکه طرح قدیم نیز با ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت نسبت به نرخ روز چهارشنبه در منطقه چهار راه استانبول ۳۰۶ هزار تومان قیمت گذاری شد که البته در برخی مناطق دیگر بازار در تهران ۳۰۷ هزار و ۲۰۰ تومان نیز گزارش شده است. نیم سکه و ربع سکه نیز با ۱۰۰۰ تومان و ۵۰۰ تومان افزایش به ترتیب ۱۵۳ هزار تومان و ۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شدند.در بازار ارز یورو ۱ تومان افزایش ،دلار ۵تومان کاهش و پوند انگلیس ۲۱ تومان گران شدند و به ترتیب ۱۲۷۸ تومان، ۱۰۴۷ تومان و ۱۵۳۸ تومان فروخته شدند.

روز مادر نرخ سکه و طلا را افزایش داد

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت که افزایش نرخ سکه و طلا در روزهای اخیر به دلیل افزایش تقاضا همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر است. «محمد کشتی آرای» در گفت‌وگو با ایرنا، تصریح کرد: افزایش تقاضای ایجاد شده کاملا طبیعی است و در صورتی که قیمت جهانی ثابت بماند پس از مدت کوتاهی نرخ سکه نیز ۱۰ تا ۱۵ هزار ریال کاهش می‌یابد. وی در عین حال افزود: افزایش قیمت در زمان کنونی مساله‌ساز نیست و در روزهای اخیر نیز بخش عمده تاثیرات بازار طلای ایران ناشی از روند افزایش قیمت جهانی است. به گفته رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با توجه به روند صعودی طلا، بازار سکه و طلا هر روز شاهد درصدی از افزایش قیمت است.

نرخ کارمزد

وی درباره وضعیت کنونی نرخ سکه و طلا، تصریح کرد گاهی اوقات قیمت سکه و طلا در دوران رکود به‌سر می‌برد و اگر قرار باشد اجرت ضرب و سود فروشنده پنج هزار تومان باشد، او ترجیح می‌دهد به جای پنج هزار تومان، دوهزار تومان اجرت دریافت کند، حال آنکه این موضوع در حالت افزایش تقاضا به نحوی است که فروشنده ترجیح می‌دهد تمام اجرت ساخت یعنی پنج هزار تومان را از مشتری دریافت کند.