لیلا اکبرپور- مجمع عمومی عادی سالانه بیمه پاسارگاد امسال نیز در نخستین ماه سال با حضور ۹۸درصد صاحبان سهام در موسسه مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در سه‌شنبه گذشته برگزار شد و صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۸۸ به تصویب مجمع عمومی رسید. شفیعی هنجنی، ریاست هیات رییسه مجمع عمومی بیمه پاسارگاد را برعهده داشت. مجید قاسمی و امین تفرشی به عنوان ناظرین و خانم نعیمیان منشی جلسه او را در برگزاری مجمع یاری دادند. مجمع عمومی صاحبان سهام بیمه پاسارگاد با ۹۹ میلیارد ریال سود قابل تقسیم، تعیین موسسه حسابرسی دش و همکاران به عنوان بازرس اصلی و سید حسین عرب زاده به عنوان بازرس علی‌البدل و انتخاب روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه‌های رسمی شرکت موافقت کردند.

براساس عملکرد سال ۸۸ و صورت‌های مالی ارائه شده عایدی هر سهم بیمه پاسارگاد ۶۶/۲۸۱ریال تعیین شد و ۲۲۰ ریال آن به صورت سود نقدی قابل پرداخت تخصیص یافت.

عایدی هر سهم (EPS) بیمه پاسارگاد در سال مالی ۸۸ نسبت به سال ۸۷ از رشد ۸/۳۹درصدی و سود نقدی هر سهم (DPS) آن در مدت مذکور از رشد ۲/۲۲درصدی برخوردار است. بیمه پاسارگاد در سال ۸۸ با رشد ۶/۹۱ درصد توانست مبلغ ۴۸۱ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال حق بیمه تولید کند و در مدت مذکور بالغ بر ۱۲۱ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال خسارت پرداخت کرد.

براساس گزارش هیات مدیره به مجمع عمومی صاحبان سهام، جمع درآمدها ۷/۸۳، افزایش ذخایر فنی ۵۱، سود خالص پس از مالیات ۸/۳۹، اندوخته‌های قانونی و سرمایه ای ۸/۳۹، سود نقدی ۲/۲۲، جمع سرمایه‌گذاری‌ها ۵۱، جمع دارایی‌ها ۴۷،جمع ذخایر فنی و سهم نگهداری ۷/۱۱۶، جمع بدهی‌ها (به جز ذخایر فنی و سهم نگهداری) ۷۵، جمع حقوق صاحبان سهام ۸/۲۷، سرمایه پرداخت شده و مبلغ پرداخت شده هر‌ سهم ۲۴درصد رشد نشان می‌دهد.

این درحالی است که اصول بیمه گری در انتخاب ریسک و توجه به ترکیب مناسب کیک پرتفوی بیمه پاسارگاد موجب شد تا نسبت خسارت در این شرکت ۲۲/۲۵ درصد باشد.

گزارش کامل مجمع عمومی صاحبان سهام بیمه پاسارگاد متعاقبا به چاپ می‌رسد.