گروه بازار پول- در آخرین روز فروردین امسال خبرگزاری ایلنا خبری را با عنوان «رییس کل بیمه مرکزی هم رفتنی است» برروی سایت خود گذاشت و دربرخی از روزنامه‌ها به چاپ رسید.

روابط عمومی‌وزارت امور اقتصادی و دارایی در این خصوص جوابیه‌ای را برای درج در مطبوعات ارسال کرده است.

در این جوابیه آمده است: مستحضرید همت همگی جامعه و مسوولان و فعالان اقتصادی بر اجرای مطلوب طرح عظیم هدفمند کردن یارانه‌ها است و انتظار می‌رود در این شرایط رسانه‌های گروهی با اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف و به دور از موضع‌گیری‌های غیرمنطقی، بسترسازی‌های لازم را برای همدلی و همراهی عمومی ‌با اهداف اقتصادی فراهم آورند و از فضای تخریب و تردید در افکار عمومی ‌پرهیز نمایند.

متاسفانه اقدام‌های خارج از اصول حرفه‌ای رسانه‌ای و ایجاد شایعه، علاوه بر تخریب و تشویش افکار عمومی ‌نسبت به طرح‌های تحول ساز اقتصادی نگرانی‌هایی را در بدنه اقتصادی به ویژه صنعت بیمه کشور که اجرای طرح و برنامه تحول، با همت و تلاش مضاعف در آن طی می‌شود فراهم می‌آورد. با همت و پیگیری‌های ویژه طرح تحول صنعت بیمه کشور براساس فرمان ده ماده‌ای رییس جمهور در دست اجرا است. همچنین خبرنگار ما در این خصوص با فرشباف ماهریان، رییس کل بیمه مرکزی ایران تماس گرفته و جویای صحت مطلب فوق شد؛ او ضمن اعلام بی‌اطلاعی از این موضوع گفت: امسال سال استقرار صنعت بیمه است و تمام تلاش‌های انجام شده در جهت پیشبرد اهداف متعالی طرح تحول صنعت بیمه به بار خواهد نشست.

فرشباف ادامه داد: امسال، زمان استقرار نظارت مالی بر عملکرد شرکت‌های بیمه پس از آزادسازی تعرفه‌ها و رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه‌گر بر اساس توانایی‌های مالی و فنی است.