ادامه طرح تحول بیمه در سال آینده

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در دیدار پایان سال مدیران، سال آینده را سال «استقرار و بازخورد» نامید.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دکتر جواد فرشباف ماهریان در این دیدار از «استقرار نرم‌افزارهای مختلف»؛ «استقرار سیستم مدیریت کیفیت»؛ «استقرار نظام نظارت مالی» و«استقرار کارکنان در ساختمان جدید»، به عنوان مهم‌ترین مصادیق « استقرار » یاد کرد. وی با بیان این نکته که سال ۱۳۸۹ دومین سال اجرای برنامه تحول در صنعت بیمه خواهد بود، گفت: با توجه به فعالیت‌های بسیار خوبی که در سال ۱۳۸۸ در صنعت بیمه کشور انجام شده است می‌توان گفت که در سال آینده با کنترل و نظارت بر اجرای برنامه‌ها باید شاهد ثمر بخشی و «بازخورد» فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده باشیم. رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود با ابراز امیدواری به این که با استقرار نظام نظارت هوشمند و خود تنظیم و تصویب لوایح مختلف، پوشش‌های بیمه‌ای در کشور گسترش می‌یابد، گفت با مشخص شدن مسیر حرکتی علاوه بر دستیابی سریع‌تر به اهداف از اتلاف وقت و زمان نیز جلوگیری خواهد شد.

دکتر فرشباف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال ۱۳۸۸ اولین سال اجرای برنامه تحول در صنعت بیمه بود؛ این سال را سالی پرتلاش برای صنعت بیمه خواند و اضافه کرد: حرکت برمبنای برنامه علاوه براینکه هدف را برای خودمان و همکاران صنعت بیمه مشخص می‌کند، باعث خواهد شد که دیگران نیز هدف حرکت ما را بهتر درک کنند. رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که برنامه پنجساله جدید توسعه اقتصادی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر در حال نهایی شدن است، افزود: این برنامه از اردیبهشت یا خرداد ۱۳۸۹ عملیاتی می‌شود. برنامه پنجساله امتحانی بزرگ برای بیمه مرکزی و صنعت بیمه کشور به عنوان پشتیبان فعالیت‌های اقتصادی کشور است. همه باید کوشش کنیم تا در این امتحان موفق شویم و به هدف‌های تعیین شده برای رشد بیمه در برنامه پنجساله پنجم دست یابیم.

دکتر فرشباف ماهریان همچنین یادآور شد که بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب لایحه‌ای که در مجلس در دست بررسی است، کوشش می‌کند بخش‌هایی از فعالیت‌های بیمه‌ای مشمول معافیت مالیاتی قرار گیرد. در این نشست، اعضای هیات عامل بیمه مرکزی و رییس پژوهشکده بیمه برنامه‌های خود را برای سال ۱۳۸۹ تشریح کردند.