میزان بدهی بانک صنعت و معدن به بانک‌ها و موسسات اعتباری در سال ۸۵ در مقایسه با سال قبل از آن کاهش چشم‌گیری «حدود ۶۰‌درصد» داشته به طوری که نسبت حقوق صاحبان سهام به کل دارایی‌ها به ۳۱‌درصد رسیده است. به گزارش جامع نیوز؛ جمع بدهی‌ها و حقوق صاحبان سهام این بانک در پایان سال ۸۵ به ۳۵‌هزار و ۴۵‌میلیارد ریال رسید. این در حالی است که این رقم در سال ۸۱ حدود ۷‌هزار و ۷۷۱‌میلیارد ریال، در سال ۸۳ معادل ۱۸‌هزار و ۷۴۲‌میلیارد ریال و در پایان سال ۸۴ بالغ بر ۲۵‌هزار و ۲۸۵‌میلیارد ریال بوده است.

سپرده‌ها

سپرده‌های دیداری این بانک نیز از یک‌هزار و ۴۴۶‌میلیارد ریال در سال ۸۱ به ۲‌هزار و ۴۳۰‌میلیارد ریال در سال ۸۳ رسید و در سال ۸۵ تا رقم ۴‌هزار و ۵۷۵‌میلیارد ریال افزایش یافت.

سپرده‌های بلندمدت این بانک هم از ۲۲‌میلیارد ریال در سال ۸۱ به ۱۰۲‌میلیارد ریال در سال ۸۳ رسید و با افزایش چشم‌گیری در سال ۸۵ تا یک‌‌هزار و ۴۰۳‌میلیارد ریال افزایش یافت.

سپرده‌های کوتاه مدت این بانک هم از ۸۵‌میلیارد ریال در سال ۸۲ به ۳۳۳‌میلیارد ریال در پایان سال ۸۵ رسید.

سپرده‌های کوتاه مدت این بانک از ۶۸‌میلیارد ریال در سال ۸۱ به مبلغ یک‌هزار و ۳۶۴‌میلیارد ریال در پایان سال ۸۳ رسید و با رشد قابل توجهی این رقم در پایان سال ۸۵ به ۶‌هزار و ۳۴۹‌میلیارد ریال افزایش یافت.

براین اساس کل سپرده‌های بانک صنعت و معدن (مجموع سپرده‌های چهارگانه، دیداری و سایر سپرده‌ها) حدود ۵۳‌درصد و سپرده‌های چهارگانه حدود ۲۶‌درصد از بدهی‌های این بانک را تشکیل می‌دهند.

تسهیلات اعطایی

تسهیلات اعطایی این بانک متمرکز در بخش صنعت ومعدن است. بر این اساس، در سال ۸۱ بانک صنعت و معدن در حدود ۱‌هزار و ۸۲۵‌میلیارد ریال تسهیلات به این بخش پرداخت کرد که این رقم در سال ۸۳ به ۴‌هزار و ۸۶۳‌میلیارد ریال و در پایان سال ۸۵ به مبلغ ۹‌هزار و ۴۴۷‌میلیارد ریال رسید.

مطالبات معوق؛

کل مانده مطالبات معوق این بانک در سال ۸۵ حدود ۵‌هزار و ۱۲۸‌میلیارد ریال بوده و این در حالی است که این رقم در سال ۸۴ حدود ۵‌هزار و ۲۴‌میلیارد ریال بود. بنابراین رشد مطالبات معوق این بانک در سال ۸۵ بسیار کم بوده است.

بیشتر مطالبات معوق این بانک مربوط به بخش خصوصی است به طوری که از ۵‌هزار و ۱۲۸‌میلیارد ریال مطالبات معوق بانک در سال ۸۵، حدود ۵‌هزار و ۱۲۰‌میلیارد ریال آن مربوط به بخش خصوصی و ۸‌میلیارد ریال آن مربوط به معوق‌های غیرتکلیفی دولتی است.

تعداد شعب بانکی

بانک صنعت و معدن در خارج از کشور هیچ شعبه‌ای ندارد و شعب داخلی آن از ۲۴ شعبه در سال ۸۲ به ۴۱ شعبه در سال ۸۵ رسیده است.

میزان بهره‌مندی بانک از فناوری بانک‌داری الکترونیک

در سال ۸۳ تعداد دستگاه‌های ATM بانک ۲۵ دستگاه بود که تعداد آنها در سال ۸۵ به ۴۱ دستگاه رسید.

همچنین این بانک در سال ۸۵ تعداد ۲‌هزار و ۱۹۷ دستگاه POS (پایانه فروشگاهی) نصب کرده که تا قبل از این دارای پایانه‌های فروشگاهی نبوده است. این بانک تعداد کارت‌های اعتباری صادر شده خود را از ۵۰۶/۱ کارت در سال ۸۳ به ۸۷۲/۱۱ کارت در پایان سال ۸۵ رساند.

نیروی انسانی

تعداد نیروی انسانی بانک صنعت و معدن در سال ۸۵ با ۱‌درصد کاهش نسبت به سال قبل از ۷۸۶ نفر به ۷۷۵ نفر رسیده است.