رشد 120درصدی مشتریان اینترنت بانک سامان در سال 86

گروه بازار پول - بانک سامان بالاترین شاخص‌های عملکرد کمی و کیفی را در حوزه بانکداری الکترونیکی به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی بانک سامان، این بانک که اولین و کامل‌ترین اینترنت بانک را در ایران راه‌اندازی کرده است توانسته درصد بالایی از مشتریان خود را به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی و اینترنتی، تشویق کند؛ بر همین اساس در سال ۸۶ استفاده از خدمات اینترنت بانک سامان با رشد بی‌سابقه ۱۲۰درصدی مواجه بوده است. طبق این گزارش، بانک سامان با انتخاب شعار بانک سامان، بانک هوشمند، براساس استراتژی اولیه خود محور فعالیت‌های زیربنایی و توسعه‌ای خود را در حوزه بانکداری الکترونیکی قرار داده است و تا هفته اول اسفندماه سال جاری موفق شده است با نصب ۳۳هزار دستگاه پایانه فروش، تعداد ۳میلیون و۱۰۰هزار تراکنش به ثبت برساند که از این حیث بانک سامان حایز بهترین نسبت در تعداد تراکنش‌های انجام شده نسبت به پایانه‌های فروش است. همچنین آمارها نشان می‌دهد افزایش استفاده از خدمات SMS بانک و تلفن بانک سامان رشدی به میزان ۷۰ و ۲۰درصد را برای این بانک رقم زده است.

در همین مدت تعداد خودپردازهای شعبه‌ای و غیرشعبه‌ای بانک سامان به ۱۶۶عدد رسیده است که علاوه‌بر سرویس‌دهی به مشتریان بانک سامان، به هزاران نفر از مشتریان سایر بانک‌ها نیز خدمات کامل بانکی را ارائه می‌کنند. از سوی دیگر تعداد تراکنش‌های ثبت‌شده از طریق سایت‌های اینترنتی ۴۲هزار مورد است که در نوع خود آمار بی‌نظیر است. براساس اهداف استراتژیک بانک سامان مهم‌ترین ویژگی خدمات بانکداری الکترونیکی بانک سامان، ارتقای کیفی سرویس‌ها و محصولات همزمان با افزایش کمی است.

شایان ذکر است این بانک با در اختیار داشتن ۷۳ شعبه در سراسر کشور، تعداد ۳۲۰هزار کارت بدهی و ۴هزار کارت اعتباری توزیع کرده است که علاوه‌بر آن افزایش استفاده از کارت‌های هدیه و بن‌کارت‌های سامان نشان از اثربخشی تلاش‌های این بانک را برای گسترس فرهنگ بانکداری الکترونیکی دارد.