فاطمه بهادری- برای اولین بار در کشور ۶۶ دستگاه پایانه فروش توسط بانک اقتصاد نوین در دو کشور امارات و عراق نصب شد.

کریم خمسه، مدیرعامل شرکت پرداخت نوین که به همراه چند تن از مسوولان بانکداری الکترونیک بانک اقتصاد نوین در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دادند با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر ۶۲ نقطه در امارات و ۴ نقطه از جمله شهر کربلا در کشور عراق به دستگاه‌های پایانه فروش بانک اقتصاد نوین مجهز شده‌اند. وی اظهار داشت: این دستگاه‌ها در مراکز صرافی و تجاری این کشورها نصب شده و پذیرنده همه کارت‌های عضو شتاب است و به زودی سه کشور دیگر هم به دستگاه‌های بانک اقتصاد نوین مجهز می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کارمزدی از مشتریان دریافت نمی‌شود گفت: هر فردی که نزد بانک متصل به شتاب، حساب ریالی داشته باشد می‌تواند موجودی ریالی خود را در صرافی‌ها از طریق کارت بانکی به ارز تبدیل کند.

خمسه کارت ملی ورزشی را از دیگر طرح‌های بانک اقتصاد نوین برای کاربران اماکن ورزشی کشور اعلام کرد و گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که بین شرکت پرداخت نوین آرین و مسوولان ورزشی منعقد شده، کارت‌هایی برای استفاده‌کنندگان اماکن ورزشی صادر می‌شود که این کاربران می‌توانند پرداخت هرگونه وجهی را از این طریق انجام دهند و علاوه بر آن مسوولان ورزشی کشور با استفاده از اطلاعات ثبتی در کارت‌ها، در زمینه ورزشی برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: کارت ملی ورزش قابلیت استفاده در همه اماکن را دارد و محل اعطای یارانه قرار می‌گیرد.

در ادامه عبدالرضا شریفی، مدیر امور ICT بانک اقتصاد نوین با بیان اینکه تعداد شعب بانک اقتصاد نوین با ۲/۴۴درصد رشد نسبت به سال ۸۵ از ۱۲۰شعبه در سال گذشته به ۱۷۳شعبه در سال‌جاری افزایش یافته است، اظهار داشت: ‌تعداد شعبه بانک اقتصاد نوین در تهران هم‌اکنون ۷۲شعبه و در شهرستان‌ها ۱۰۱شعبه است.

در عین حال زهرا حق شعار، مدیر روابط عمومی بانک اقتصاد نوین اعلام کرد: با افتتاح یک شعبه دیگر بانک اقتصاد نوین در اصفهان، تعداد شعب بانک به ۱۷۴شعبه افزایش یافت.

شریفی همچنین تعداد سپرده‌های بانک اقتصاد نوین در سال ۸۵ را ۲میلیون و ۴۰۳هزار و ۶۵۳ اعلام کرد که با رشدی ۸/۷۲درصدی به ۴میلیون و ۱۵۴هزار و ۴۰۹افزایش یافته است.

به گفته مدیر امور ICT بانک اقتصاد نوین مشتریان حقیقی این بانک با ۵/۵۶درصد رشد از رقم یک‌میلیون و ۸۳۵هزار و ۵۴۰مشتری در سال ۸۵ به ۲میلیون و ۸۷۳هزار و ۴۸۱مشتری در سال‌جاری افزایش یافته است.

وی میزان مشتریان حقوقی بانک را نیز ۱۲هزار و ۶۳۶ اعلام کرد که دارای رشد ۲/۹۷درصدی نسبت به سال ۸۵ با ۶هزار و ۴۰۹مشتری بوده است.

شریفی با بیان اینکه دستگاه‌های پایانه فروش راه‌اندازی شده بانک اقتصاد نوین ۶۲۰دستگاه است افزود: تعداد دستگاه‌های خودپرداز فعال بانک نیز ۴۹۳دستگاه است. به گفته وی، تعداد دستگاه‌های پایانه فروش فروشگاهی و ساختمانی راه‌اندازی شده بانک اقتصاد نوین از رقم ۶۰هزار و ۵۵۲دستگاه در سال ۸۵ و با رشدی ۹/۸۵درصدی به ۱۱۲هزار و ۵۵۰دستگاه در سال‌جاری افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تعداد کارت شخصی‌سازی شده بانک اقتصاد نوین نیز با رشدی ۲/۱۷۲درصدی به ۲میلیون و ۸۹۹هزار و ۵۶۵ کارت رسیده است. شریفی در ادامه از راه‌اندازی موبایل بانک اقتصاد نوین خبر داد.

به گفته وی خدماتی همچون مشاهده مانده حساب، انتقال وجه از یک حساب به حساب دیگر و... در طرح موبایل بانک ارائه می‌شود و مشتریان با حضور در شعب نیز به طور خودکار می‌توانند این سیستم را در موبایل‌های خود ملاحظه کنند.

به گفته وی در حال حاضر دارندگان همه سیم‌کارت‌ها (اعم از اپراتور اول و دوم) می‌توانند از موبایل بانک اقتصادنوین استفاده کنند.

شریفی در پاسخ به سوالی در خصوص دستگاه‌های پایانه فروش ساختمانی اظهار داشت: در برخی از ساختمان‌ها به فراخور تراکم و میزان استفاده، ممکن است یک یا چند دستگاه نصب شده باشد. البته در برخی ساختمان‌هایی که از این دستگاه‌ها استفاده نشود، ابتدا سعی می‌شود با آموزش و فرهنگ‌سازی مردم تشویق به استفاده شوند، در غیر این صورت دستگاه‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم. وی خودپردازهای سیار بانک را دو دستگاه اعلام کرد.

خمسه نیز تعداد سلف سرویس کیوسک‌ها را ۴۶ دستگاه اعلام کرد که تا پایان سال به ۲۰۰ دستگاه افزایش می‌یابد. مدیر عامل شرکت پرداخت نوین در خصوص طرح سامیت‌ کارت (خرید با کارت در میادین میوه و تره‌بار) گفت: در طرح سامیت کارت، مشکلات قراردادی بین بانک و سازمان میادین به وجود آمد که در حال حاضر رفع شده است و مشتریان این کارت‌ها از این طرح راضی بوده‌اند و تنها مشکل آنها توسعه نیافتگی این طرح است.

به گفته وی، در حال حاضر سامیت کارت در ۴ میدان میوه‌وتره‌بار فعال است.

قرعه‌کشی ارمغان دوم در اردیبهشت ماه آینده

بنفشه ضیایی، مسوول باشگاه پذیرندگان نوین بانک اقتصاد نوین نیز از قرعه‌کشی ارمغان دوم در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه حداقل امتیاز در طرح ارمغان اول یکصد امتیاز بود، افزود: حداقل امتیاز در طرح ارمغان دوم به ۱۵۰امتیاز کاهش یافته تا پذیرندگان بیشتری بتوانند در باشگاه عضو شوند که این جایزه بزرگی برای اعضای باشگاه است. مسوول باشگاه پذیرندگان نوین که در گذشته بهشت برین نام داشت، افزود: اعضای باشگاه در سه رده عادی ویژه و ممتاز قرار می‌گیرند.

وی گفت: پذیرندگان دستگاه‌های بانک اقتصاد نوین با کسب امتیاز از اول اسفند ماه تا ۱۵فروردین ماه می‌توانند در قرعه‌کشی ارمغان دوم شرکت کنند.

خمسه نیز متذکر شد: پذیرندگان می‌توانند با خرید یا رهن دستگاه‌های بانک، از امتیاز تشویقی، بهره‌مند شوند و فریبرز قربانیان رییس اداره IT و پشتیبانی بانک اقتصاد نوین با تاکید بر اینکه این بانک هلدینگ تخصصی خدمات مالی و بانکی را ایجاد می‌کند، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی Emgroup.ir، از سه فضای موجود معرفی شرکت‌های بانک اخبار بانک و شرکت‌های تابعه و سرویس و خدمات منتخب این بانک، که قابل دسترسی است استفاده کنند.

به گفته وی، خدمات اعتبارسنجی، بخش ارتباطات، سلام مهر، نصب نرم‌افزار موبایل بانک و ... نیز قابل دسترسی است. مرآت‌نیا یکی دیگر از مسوولان بانک اقتصاد نوین نیز با تاکید بر اینکه بانک در کنار فعالیتی که دارد در جهت فرهنگ‌سازی مردم نیز تلاش می‌کند، افزود: کارت‌ ملی ورزش در راستای همین هدف است.