مدیرعامل صندوق تعاون کشور از کاهش ۹/۱۵درصدی مطالبات معوق این صندوق در سال‌جاری خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی صندوق تعاون، ماشا‌ا... عظیمی در مراسم افتتاح شعبه ویژه قرض‌الحسنه تعاون در شهرستان کاشان با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: یکی از چالش‌های جدی و یکی از مشکلاتی که به واسطه شرایط و متغیرهای مختلف بر سر راه فعالیت بانک‌ها و موسسات اعتباری قرار دارد، موضوع معوقات و رشد فزاینده آن است.

وی در همین رابطه افزود: صندوق تعاون کشور تلاش جدید و مستمر توام با پیگیری منطقی را به عنوان یک سیاست کلی در جهت صیانت از بیت‌المال و اموالی که متعلق به مردم می‌باشد، قرار داده است به نحوی که با تشکیل کمیته‌های راهبردی و اعمال شیوه‌های مناسب به کاهش ۹/۱۵‌درصدی نسبت مطالبات معوق به مانده تعهدات اقدام کرده است. عظیمی با اشاره به نحوه عملکرد مطلوب صندوق در کاهش مطالبات معوق گفت: وجود عزم راسخ در صندوق تعاون کشور باعث شده که امسال این نسبت به تک رقمی کاهش داده شود.

مدیرعامل صندوق تعاون کشور با اشاره به پرداخت بیش از ۲هزار و ۵۰۳میلیارد ریالی تسهیلات اعتباری تا پایان آبان ماه سال‌جاری در قالب ۲۸هزار و ۶۴۴فقره پرونده اعتباری به اتحادیه‌ها، شرکت‌های تعاونی و اعضا تعاونی‌ها گفت: با پرداخت رقم مذکور علاوه بر رشد ۹۰‌درصدی تسهیلات اعتباری نسبت به مدت مشابه در سال قبل شاهد تحقق ۱۰۶‌درصدی شاخص تسهیلات اعتباری نسبت به برنامه

پیش‌بینی شده هستیم.